Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettövrigt
Läst 1525 ggr
[Smulan94]
1

Minsta liter för axolotl?

Hej! Jag kanske ska köpa ett 200L akvarium, kan jag ha en eller två stycken axolotlar i det akvariet? Lite mer frågor : Behöver axolotlar mycket växter? Kan man köpa maskar på en vanlig djuraffär? Är det kul att ha axolotlar? Vilka andra djur man kan ha i ett 200l akvarium?

[Smulan94]
1

Jag skriver om frågan! Vilka akvariedjur förutom fiskar kan man ha i ett 200l akvarium? Skriv gärna så många intressanta djur ni vet:D

Denna kommentar har tagits bort.
molam
0

ÄR väl minimum för  axolotler, så skulle egentligen inte ha de där i, fast beror mycket på hur stor bottenytan är.
Annars kan du har dom flesta vattendjur utöver axolotler där även mindre sköldpaddor, om du ha en landdel och inte har några fiskar däri.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
0

I det akvariumet kan du faktiskt ha Albinoklogrodan utan problem, tom flera 😉

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Smulan94]
0

Okej! Kanske skaffar Albinoklogrodor. Hur många ungefär kan jag ha? ( jag vet inte ens ifall jag köper 200L akvariet då mina föräldrar helst inte vill ha fler akvarier, men jag kanske övertalar dom )

Lizelda
1

Jag har en drös axisar här hemma. Literna spelar egentligen ingen roll, förutom att mer vatten förenklar för dig eftersom de skitar ner och inte vill ha strömt vatten, men det är bottenytan som är viktig för dem. Vi har ett kar på 105 liter med sju halvstora i men det är 1x0,5 m och istället inte särskilt högt, 23 cm tror jag. Jag kan inte säga nej utan att veta dina mått men troligen inte.

Axisar bryr sig inte särskilt mycket om växter men vill gärna ha grottor och skuggan från växterna uppskattas då de inte är särskilt förtjusta i ljuset.

Aldrig stött på en djuraffär som har mask, jag köper i vildmarksbutiker då jag matar med metmask. En varierad kost är bra så mask, räkor, mygglarver och pellets är bra att utgå från. De bör inte äta enbart mygglarver.

Det är jättekul :) De är mycket mer personliga och sen är det ju alltid kul att handmata djur :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Smulan94]
1

Okej! Tror inte att mina föräldrar kommer vela köpa akvariet då dom sa nej tidigare idag, men tänkte fråga er ifall det skulle bli så att vi köper akvariet.

Lizelda
0

#7 Jag är ingen förälder men oavsett jag umgås med barn, djur eller vuxna så kör jag stenhårt på no negotiating with terrorists. Ett nej är ett nej och ska behandlas därefter så tjata inte, gnäll inte, acceptera att de sagt nej. Ändrar de sig så är det ju bra för dig men om inte så är det så.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Smulan94]
0

OKej! Jag accepecterar när dom säger nej, men man kan ju försöka övertala lite;)