Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1527 ggr
MabelTaurus
0

Gammal ancistrus?

Hej! Jag har väntat i ca 2 månader på att mina Ancistrus skall leka, men de har ej gjort det ännu. Dom går i ett 125 liters kar, gott om plast att gömma sig mellan stenar och växter, samt införskaffat en kokosnöt för dem att leka i (enligt han i zoobutiken skall det fungera kanon). Min hona är vanlig mörk, och hanen är albino. Kan färgskillnaderna störa dem? Samt jag vet att min hona är iaf 8 år gammal, antagligen något år äldre. Kan hon vara för gammal möjligtvis?

molam
0

Tyvärr så har jag märkt att vissa Ancistrus inte gillar att ha en partner av annan färg, jag hade en elak hona som slog ihjäl alla hanar, oavsett ras eller liknande, hon var en riktigt feminist, men iaf EN hane han hon att leka med innan hon slog ihjäl han och det var en hane av samma färg som henne, innan honom hade hon haft en Gul, en albino, en Red och en black and red, och jag vet även flertalet andra personer som haft Ancistrus som inte leker med med dom av en annan färg, sen finns det ju även dom som skiter i färgen, vissa är vara lite Knäppa ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
0

Vissa individer (se ovan) leker inte med de av en annan färg. Sen, har jag märkt, finns det ingen lämplig grotta som faller hanen i smaken, så leker han inte.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

MabelTaurus
0

Okej, tack så mycket för svaren! Väldigt givande :) Jag har en annan albino hona, kanske skall jag låta hanen leka med henne istället? Men hon är precis 6 cm, så inte säker om hon är könsmogen ännu. Men man kan ju alltid testa!