Fisksmycken och annan design?
Jag är lite nyfiken på hur många medlemmar härinne som äger något smycke, kläder eller kanske inredning med fisktema? Själv äger jag ingenting, men skulle gärna köpa om jag kunde hitta något till lämpligt pris och med en design som tilltalar. 🙂
Jag har tittat lite på nätet för skojs skull, men det mesta verkar bestå utav antingen "streckfiskar", slöjstjärtar, saltvattensfisk(särskilt clownfisk), öring på krok eller bara fiskskelett… 😐 Inget fel på den designen så klart, men tala om brist på variation! Fast de har väl haft "gemene man" i åtanke och inte akvarister direkt.
Äger nog ingenting med fisktema och kan inte påminna mej om att jag sett något som jag skulle vilja ha.
Här finns en del. Kanske något som passar dig? https://www.etsy.com/market/fish_pendant
Jag är galen i Etsy, så jag ska väl erkänna att jag redan har lusläst nästan varje kategori på jakt efter fiskprylar. 😛 (Samt kattprylar och en massa, massa annat. Glaspärlorna där är också löjligt vackra… Måste vinna på lotto, tror jag bestämt.)
Nej, det blir nog till att tillverka något själv, helt enkelt. 🚬
Har främst saker med delfiner men har även ett smycke med en rörlig fisk (som en före detta arbetskamrat till min mamma gjort) som jag tänkt fixa om från halssmycke till piercingsmycke men inte kommit så långt än :P (är i samma stil som dessa https://img1.etsystatic.com/176/0/6573881/il_570xN.1229383191_j1vb.jpg ) Annars har jag håruppsättningspinnar med fiskar och snäckor. Men är dålig på att använda smycken och har permanent mitt kaninhalsband, en delfin ring och en orm ring. Kommer jag ihåg har jag mina kaninörhängen men det är sällan, ofta har jag inget i öronen och har bara tråkiga stavar med bollar i piercingarna även om jag har en speciell med delfiner för naveln och som sagt tänkt fixa dit fisken nån gång i framtiden.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag fick faktisk tag på 4 kaffemuggar med en Scalar på. När ena zoobutiken här i stan lades ner så sålde de ut allt sånt. Förmodligen är det reklammuggar, men jag fick pröjsa en bra slant för dem. De finns tydligen inte att få tag på längre. Dessa muggar är några år gamla, men helt fina, jag är mycket rädd om dem.
Sen har jag två handmålade kaffemuggar med fisktema, också dessa fick jag pröjsa en bra slant för och är mycket rädd om ;)

Jag har en vacker rörlig trädekoration av en delfin som jag köpte i Cypern för några år sedan. Den är ca 20 cm lång och är av ett något mörkare träslag, men i och med att den även är inoljad ser den ännu mörkare ut nu. Bortsett från den tror jag inte att jag har så mycket annat i fisktema, kanske något smycke men inte mer än så 🙂
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Jag har, eller, tja, sambon har fått ett halsband med en axolotlbebis :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid