Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 703 ggr
habibiguppy
0

växter för nytt akvarium

Hej!

Jag har just nu igång 3  akvarium och vill starta upp mitt fjärde, men eftersom de var så längesen jag startade något nytt akvarium så har jag glömt vilka växter man skulle ha som första växt. Glömt bort namnen på dem, de ska vara snabbväxande vet jag endast. Sist jag startade igång ett kar var för ca 3 år sedan så de var ett tag sen hehehe

Hyrule
1

Hornsärv och vattenpest brukar växa så det knakar :)

Akvaristen
0

javamossa

Lillyrod
3

Mossa är inte snabbväxande. 

Hornsärv, gälört, hygrophila polysperma t ex är snabbväxande och bra vid uppstart : )

Akvaristen
0

För mig är det att ha tålamod när man kör igång ett akvarium. Ha n02-test och mata med måtta och har väldigt lite fisk som ökar över en lång period ca 3-4 månader.

Draken
0

Snabbväxande växtyer. Mossor kan man vänta med tills vattenvärdena är stabila.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lojs
1

Det finns grupper på facebook för köp/sälj av akvariesaker. Jag gjorde så att jag la ett inlägg i en grupp för köp/sälj av akvarieväxter och frågade om folk hade snabbväxande, lättskötta, algfria växter till salu, en vecka senare var det nya akvariumet helt fullt med växter och en del fick jag plantera i olika kar för de fick inte plats. ;) Jag vet inte ens vad alla växterna heter, jag fick namnen av de som sålde, men jag är hopplös på latinska namn, så det var väldigt smidigt att inte behöva fråga efter något specifikt. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.