Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: nybörjarhörnan
Läst 889 ggr
Drakellen
0

ensam palettciklid?

Hej, har blivit erbjuden en ensam Palettciklid och är väldigt sugen på en sådan. Men har ingen erfarenhet som hels av ciklider, så måste ställka några frågor. Går det att ha dem ensamma (det ska vara en hanne men sånt är ju svårt att bestämma med ciklider har jag hört)? Och kommer den lämna resten av mina invånare ifred? Har ett 104 liters kar med mollys (och deras yngel), några neontetror, lite guppys och en ancictius (kan aldrig stava namnet rätt, men de fina små malarna). Har även en Kampfisk, men den ska omplaceras inom några dagar. Vad tycks, kommer cikliden fungera ensam i detta akvarium? Tack på förhand :)

Cecilia.S
3

Palettciklider ska inte hållas ensamma och kan vara ganska aggressiva mot andra fiskar i karet. Jag avråder dig från att ha en eller flera paletter i ditt 104 liters kar. Den/dom skulle ta över karet och några av de fiskar som du har nu kommer riskeras att skadas eller dödas. Jag tycker dock att det låter som att ditt kar redan är ganska fullt. Jättebra att du frågar och försöker söka lite info innan :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Drakellen
1

Okej, tack så mycket för hjälpen! Då får han stanna i sitt eget kar