Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: växter
Läst 920 ggr
Torreador
0

Tog jag fel växt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ock köpte massa växter till mitt kar häromdagen och köpte bland annat anubias för jag ville ha några att fästa på stenar och rötter. Men så köpte jag en till som kan sitta så och jag kom inte ihåg vilken men jag chansade på denna. Någon som vet vad det är och om jag tog rätt?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Cecilia.S
0

Jag känner faktiskt inte igen den växten. Förhoppningsvis hittar Mimåne hit. Hon brukar ha stenkoll på växter ;-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lillyrod
0

Jag känner inte heller igen den.

Draken
0

Ser inte ut som en anubias, känner heller inte igen den

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Elin16
0

Hade en sådan förut i mitt kar, vet dock aldrig vad växter heter ;/

Torreador
0

Nej det är ingen anubias vad jag vet. Hoppas att någon vet. #4 Hade du den i sanden eller på en sten/rot?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
0

Puffar… ingen som vet?

Elin16
0

Båda ;)

Cecilia.S
0

Mimåne kommer tillbaka om någon dag, hon vet säkert :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Erik97an
0

kan du ta kort på hur själva roten ser ut? 🙂

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Torreador
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på roten

Torreador
0

Obs bladen bakom är en annan växt

Erik97an
0

det är en Anubias barteri :) 

tyckte jag såg rätt när jag såg hur bladen var formade men va lite osäker först

Erik97an
0

ps: rötterna ska vara ovanför marken så de ska inte grävas ner i sanden de trivs bättre på de viset :) jag har mina på rötter & stenar det fungerar utmärkt

Torreador
0

Åh vad bra! Tack 😀