Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 645 ggr
Namiko
1

Snabb fisk/räk-fråga

Går det att ha Galaxyrasbora, chokladgurami och kuhlii-ål tillsammans med räkor?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

surikatflicka
1

Jag vet åtminstone att galaxysarna kan gå med räkor.

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad

molam
1

Jag misstänker att Khulisarna kan mumsa i sig det minsta rasbororna, samt att det är en väldigt vid uppsättning med fisk från olika ställen, vilket gör att dom kräver olika. Räklingar kan nog gå ner i gapet på Ålarna också Hade nog aldrig blandat "alla" dessa ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Namiko
1

#2 Tack för svaret :) Det är min syster som har börjat planera för ett nytt akvarium så vad som stoppas i är inte bestämt än. Tror du att det fungerar med räkor om man skippar ålarna?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Cecilia.S
1

Hur stort ska karet vara? :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Namiko
1

#4 Storleken är inte helt bestämd än. Det blir 72 liter eller större.

mimåne
1

Galaxyrasbora ska du helst inte hålla med så stora fiskar som Gurami. Arten är väldigt skygg och behöver mycket trygghet för att trivas. De hålls bäst i artakvarium eller med andra lika små fiskar.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

usvead
2

Kuhliålar är väldigt fredliga fiskar, jag har rainbow räkor tillsammans med mina. Det kanske försvinner en och annan liten räkling vad vet jag men det kommer då hela tiden nya småttingar så det är nog ingen större fara. Tänk bara på att kuhliålar vill ha sandbotten, och kompisar. Ju fler de är ju aktivare blir de. 

Galaxyrasbora vill också vara fler så minst 10 st. De gillar mycket grönska men vill ändå ha tillräckligt med simyta. De kan man ha i ett mindre kar medans kuhliålarna vill  ha möjlighet att sträcka ut när de vimsar runt.

Gurami skulle jag helt skippa i det här sällskapet.