Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sjukdomar
Läst 817 ggr
finafisken030811
1

neontetra, hjälp

Igår införskaffade jag mig några neontetror, sen när ja släppte i den i akvariumet simmade den som en sjöhäst, med stjärtfenan rakt ner och nästan hoppade. Jag förstod inte vad som hade hänt och tänkte inte jättemycket. 

Idag har det blivit bättre den simmar nästan normalt bara väldigt hackigt eller vad man nu ska säga. Den har en liten kula på magen och fjällen ser inte ut att sticka ut från den. Vad kan det vara är den med rom eller sjuk?

(min telefon lyckades såklart gå sönder i förrgår och därför kan ja inte ta bild, typiskt!)

Lillyrod
3

Utan bild är det nästan omöjligt att säga något om saken. Att du har mycket fisk i ditt kar har du ju fått veta i en annan tråd.

Cecilia.S
4

Jag tror inte att din profilbild är tagen av dig själv? Den är superenkel att hitta via Google. Du får inte använda bilder som du inte har tagit själv eller på annat sätt äger.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
1

Låter som den har något fel på simblåsan. Och det är inte så konstigt egentligen, du hade väl redan 3 sorters stimfisk i ditt akvarium, och nu har du köpt en fjärde sort ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

mimåne
1

Det låter som att något är fel i ditt akvarium. Sättet din tetra reagerar på tyder på att allt inte står rätt till. Kopplade du in tetrorna som man ska? Har du kollat nitrit?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
fiskälskarn00
0

Hej jag hoppar på denna tråden men vad kan man köpa för att nitrit ska försvinna :) (om de någon gång skulle hända) :)

Gal1

Draken
2

Man kan använda nitrivec om katastrofen är ett faktum, men det är mycket enkelt, och det absolut bästa, att undvika att det ens blir nitrit i vattnet.

Regelbundna vattenbyten. Inte för många fiskar för snabbt eller på för liten yta, mycket växter som tar hand om "avfallet" etc.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

fiskälskarn00
0

7

Tack för svaret rovfisk!

Gal1

Draken
1

#8 Så lite så 🙂

Mvh./ Draken