hur många fiskar...
hej om jag får ett akvarium på antingen 54 L eller 63 L så undrar jag hur många fiskar jag kan ha! om storleken på fisken typ 3-4 cm😎
vill också tacka alla som är så himla trevliga och duktiga på detta forumet😃😉
Storleken på fisken har inte så stor betydelse som man tror när man tänker på hur de vill bo. Beteendet är viktigare. Livliga eller revirhävdande fisk behöver större även om de inte är så stora själva. Så hur många du kan ha beror på vilken fisk du väljer.
bra sagt
om vi säger att jag vill ha typ guppys och några ottosar😎vad skulle du säga 5 ottosar och 10 guppys kanske😉 öppen för alla svar förutom de elaka som jag ej har sett här på forumet😃
ok bra att veta.
VAD SKULLE NI HA FÖR FISKAR I ETT 54 L ELLER ETT 63 L AKVARIUM?🙂
kul att veta!
kan ta inspiration så att jag kan göra det bästa av mitt(om jag får ett).😃
har alla somnat??😕😂
Här är en vaken 😊 En fisk jag tycker ser kul (!) ut och gärna skulle ha I en sån storlek på akvarium är ett gäng dvärgkulfisk. Googla den!
Honungsgurami eller dvärgciklider fungerar bra i sånt kar! (63l)
Jag är istortsett vaken hela tiden jag haha 😂
ta en titt på de, går nog att se på zoopet.
Länkar:
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
tack så mycket. älskar att ta info på zoopet. men bygger guramin bo?är det lätt för dem att få yngel?👍
😃 läste mig till den andra frågan men kan du svara på den första??😃
När jag hade små akvarium körde jag på killi och dvärgkulor! ^^ har även haft dvärg klogrodor i mina småkar vid vissa tillfällen =)
Nu när jag ska sälja iväg min stora bvill jag gärna he ett litet (KAnske 60l) Med bräckt vatten så jag kan avla på Red Onion Snäckor och Zebra snäckor, sen lär det också få bo nån molly där då ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
När jag hade Guramis så fick de 8yngel (överlevde). ,Men de är väl inte så svåra att få yngel av sålänge du sköter de och tar hand om vattenbyten etc! 🙂
glöm inte att de är väldigt revirhärdade under leken så ha bara fredliga fiskar med dom och ha inte mer än 1 par guramis med andra fiskar i. annars behöver du större kar för mer guramis!
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
det var det jag hade tänkt men Gurami verkar intressant 😉
Gurami kan vara revirhävdande, speciellt vid leken. Du skulle kunna ha ett par Dvärggurami och t.ex ottosar. Men då krävs ett mycket växtrikt akvarium.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
japp har tänkt att ha en rot mot en kortsida som jag typ bygger in med växter och på andra sidan lite fler grottor och lite växter, i mitten en öppen yta.
#20 Tips: En del växter går att plantera på rötter, finns t.ex på zoo.se i Stockholm. Jag tror att det skulle vara snyggt med växter både på och runtom roten. ;) Sedan växter på andra sidan som du säger, men kanske också i bakre kanten på akvariet. =)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
jazz
jag skulle haft några guppys, kanske endlers eftersom dom är mindre och då får plats bättre. möjligtvis hybrid på endler och vanlig Guppy, om du hittar några. dom brukar ha lite mer färger än de vanliga endlers. om inte japanblå endler, det är vanlig endler fast blåa, alltså inte korsningar.
då skulle jag ha kanske 3endler hanar och 4-5 honor, eller 1-2 Guppy hanar och 3-4 honor. och ett litet stim ottosar. kanske någon snigel med om man vill.
i mitt 84l har jag 3 endler hanar(två av dom är nog hybrider), 3 Guppy honor, 1 Guppy hane, 6 ottosar, en zebrasniglar och ett gäng "skräpsniglar". hade 2 endler honor också innan, skulle köpa fler senare var det tänkt också men dom båda dog samtidigt i samband med att dom födde sina yngel.. men de senaste invånarna var de tre guppyhonorna så ska vänta några veckor innan jag tar in fler endlerhonor. ska satsa på mer växter just nu, har redan endel växter men jag vill ha mycket mer haha, så ynglena kan trivas i framtiden.
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
ok, tack för tipsen😉