Posthorn olagliga?
Var på djuraffären idag för att hämta hem min nya Kampfisk (hon sa att det hade vart många besvikna miner över att han redan var såld. :) ) Frågade i förbifarten om dom hade några posthorn att sälja då jag bara har 4 stycken än så länge. Då sa hon att dom skulle bli olagliga! Jag sa att nä, det var ju äppelsnäckor som man inte fick sälja och så. Jo, det visste hon, men nu skulle visst posthorn förbjudas också! Alltså, det kan väl ändå inte stämma?!? Vad ska vi då ha i karet att städa..?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Så vitt jag vet så är posthorn lagliga!
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
Låter mycket lustigt. Vore inte första gången någon i djuraffären häver ur sig massa bös, så skulle inte bry mig om det nämnvärt.
Googlade lite snabbt men fann inget om att posthorn ska bli förbjudet att sälja. Hittade inget på jordbruksverkets hemsida heller. Tycker det låter skumt det hon sa :/
"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf
Hmm… Nä, då var det nog bara ett rykte. Tur det iaf. Nu ska jag hem och njuta av min nyaste familjemedlem. :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Det där var nog bara taget ur luften.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
håller med, inget jag hört talas om överhuvudtaget
Hittade denna något gamla tråd. Men jag har senast igår fått höra att alla snäckor ska bli olagliga att sälja. Snälla någon säg att det inte är sant.
#7 Inte hört något om det alls
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Mannen i affären sa att alla snäckor/sniglar plockas bort från deras beställnings listor.
Inget jag känner till heller. Är det en privatperson som har denna djurbutik du hört detta i eller är det en kedja?
En mindre kedja.
Har också hört det och tror att det är i eu pga att de flesta kan leva i sötvatten och ta över de vattnen precis som äppelsnäckor och de växter som är förbjudna idag
Det är ingenting jag har hört talas om heller.
Hoppas det är fel
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Det jag vet är att det fokuseras på att fler invasiva arter ska förbjudas. Vilka arter som är i riskzonen vet jag däremot inte.