Behöver assistans i identifikation ;-)
Ser ni! Bladet i mitten, kan det vara ägg? Eller ngn slags ohyra? Båda är typ en cm på längden. Finns på minst ett blad till såg jag. Har ett litet akvarium(23l) med ett litet stim Erythromicron rasbora och ett par små ottosar, kan ngn av dessa ha donat runt? 🤔😮 Övriga invånare är sandsnäckor, skivsnäckor, en stackars posthorn och ett par amanos. Teorier nån?
Ser ut som snäck ägg
Posthornsägg ser det ut att vara om du har sådana i ditt akvarium. Har du köpt växterna från en privatperson eller i butik där de har posthorn i akvariet så är det troligtvis det.

Har svårt att tro det. Posthornssnäckan är själv och har så varit i drygt ett halvår. Sandsnäckor lägger inte ägg, och de där "blafforna" är alldeles för stora för att komma från skivsnäckor(tror jag iaf). Sen så kan jag ju givetvis ha fel :-)

Kan posthorn föröka sig på egen hand? Jag har bara läst motsatsen överallt :-O Och har inte köpt växter på två månader åtminstone.
Nej, posthorn är hermafroditer. vad kan det då vara ? hmm….
Vet dock inte hur länge en posthorn kan bära på ägg men det var min gissning i alla fall. Kan inte komma på något annat just nu … =)

Ja det är märkligt! Posthornssnäckan var dessutom bara bebis, typ 2 mm, och slank med en växt när jag startade akvariet. Kan väl inte vara gravid när den är så yttepytte?
Posthornssnäckor är väll hermafroditer (#5), alltså kan de befrukta sig själva? Det är det som står nästan överallt iallafall (utan på beskrivningen på den här sidan..).. Så ser inte varför det inte skulle kunna vara från posthornssnäckan.. Och du skrev ju i #3 att den varit ensam i ca ett halvår, då borde den väll inte vara så liten? Själv vet jag inte, går bara efter det jag läst :)
Posthorn måste vara två för att det ska bli snäcklingar. Däremot finns inte hane och hona utan det kan vara vilka två som helst. De gör det lätt för sig 😃

Men om vi utesluter snäckägg, kan det vara erythromicronägg eller kan det vara ngt annat än just ägg?
Ser ut som ägg som sitter i en klump/säck och så har inte fiskar utan de sprider ut rommen så det är inte från fiskarna i alla fall skulle jag säga
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Posthorn. Min tanke är att du har fler än 1 posthornsnäcka. Skivsnäckor liknar så kanske har du någon skivsnäcka som egentligen är en posthornssnäcka.
Medarbetare på akvariefisk ifokus

Det låter så märkligt bara, för den jag har fick jag med en växt som fripassagerare för drygt ett halvår sen, och den har växt från 2 mm till 2 cm. Då borde det ju ha funnits nån till i samma strl nu? Eller kan de gå med ägg i ett halvår? Konstigare saker har man ju Iofs hört om 😶 Är det helt uteslutet att det är ngt annat?
Om du känner med handen och det känns som lite geleaktigt så är jag ganska säker på att du har snäckägg. Ser precis ut som mina posthornssnäckors ägg. Du får se när de börjar krypa runt. Man ser ganska snart om det är posthorn.

Hmm, jag får väl ge mig då, de känns geléiga 😂 hittade fler blaffor när jag städade igår. Tog ur ett blad som bor i ett glas på fönsterbrädan nu så jag har första parkett. Himla märkligt, men jag återkommer med uppdatering 😋