Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 2082 ggr
PeachyAlice
0

"Svullen" neontetra?

Hej,

har en Neontetra som ser VÄLDIGT konstig ut, den ser i princip gravid ut. Problemet är att jag bara har EN tetra (har haft massdöd här på senaste, tetran är i nuläget den enda fisken i akvariumet). Jag vet inte riktigt vad som hänt, de andra har mer dött av bara sådär, och jag misstänker att jag har fått med någon sjukdom för när jag var på djuraffären i förrgår så hade de flera akvarium i karantän och ville inte berätta varför så host host. Anyway, när den här tetran började "svälla" för två dagar sen så googlade jag lite och kom fram till att det nog kan vara bukvattensot. Problemet är att alla källor jag läst har sagt att fisken oftast dör innan den ens sväller upp, och nu har den varit såhär i två dagar.  Imorse när jag matade honom så åt han dessutom. 

Upplever även att magen liksom rör på sig, att den är svullen på olika ställen så att säga. 

Finns det något annat än bukvattensot som skulle kunna orsaka det här? Beställde Waterlife's octocin redan när jag upptäckte det, "expressleverans" var tydligen inte värt namnet för är det bukvattensot lär det ju vara alldeles för sent ändå nu. 

Försöker bara lista ut vad det är för fel :/

Lillyrod
0

Den kan vara förstoppad men har alla de andra fiskarna dött så är det ju något på tok med ditt akvarium. En bild på det kanske?

mimåne
0

Har du haft andra fiskar som också dött eller är det bara neontetror?

Medarbetare på akvariefisk ifokus