Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: projekt-diy
Läst 1571 ggr
[Sofiesen]
1

Inredning i akvariet

Jag är så sugen på att bygga lite i något av mina akvarium, så som jag har det nu är ett vanligt akvarium, sand eller grus på botten, växter, en liten rot samt några dekorationer. Jag funderar på att knåpa ihop någon form av berg eller liknande, skulle vilka plocka lite sten på sommarstället och sedan "limma" ihop, har jag förstått det rätt att akvariesilikon skall användas till detta då lim skadar fiskarna? Jag skulle även när detta är klart bosätta lite mossa eller någon liknande växt på mitt "Berg" vad för sorts växt rekommenderar ni för detta? Skulle vilja ha lite olika nivåer i akvariet, en grotta som de kan simma å gömma sig i samt mycket växter. Jag har självklart gömställen för fiskarna nu men skulle vilja ha något mer eget i akvariet. Släng in tips på hur man får akvariet lite mer eget 😃

Lilolizeit
0

Jag har testat att "limma" ihop stenar med silikon men utan vidare resultat. Kan dock va för att ja använt rundade å väldigt släta stenar.. Javamossa är en snabbväxande mossa som ja gillar. Skifferplattor gillar jag att ha i kar även om de e helt onaturligt i vatten, så passar de väldigt bra! Man kan bygga mycket snyggt med dom..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Tinitusan]
1

har man lite plattare stenar så brukar det gå rätt bra att bygga berg ändå utan att limma, bara man ser till att börja med ett liggunderlag eller dylikt o sen sten direkt på botten o häller på sand eftråt