Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 1810 ggr
Znorpan
0

Flygfä i akvariet... hur får man bort?

jag har sedan semestern upptäck någon typ av flygfä i akvariet, i början såg ja dom på väggen bakom, sen när ja öppnade luckan för att mata, nu står den öpen hela tiden, samt att jag har skrubbat rent hela locket, tagit bort alla flytväxter, men ändå verkar dom vara kvar. ser inte ut som varken flugor el myggor. pytte pytte små å går inte å ta bild på.. någon som har en aning? har ett 160l men blandade invånare!

Draken
0

Kan det vara trollsländor ? Jag har lästa om det någonstans, att man kan få trollsländelarver in i akvariumet, men vet inte hur eller varför.

Det hade varit enklare med en bild  :/

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

pluntan
0

Hoppar de? Isåfall är de inte särskilt farliga. De äter lite överbliven mat och lever bra i ditt kar :-) Städning och åter städning brukar ta död på det mesta. Gäller bara att inte ge upp! Torka kanten runt vattenytan en gång per dag så försvinner de nog, förutsatt att de lever ovanför vattenytan.

Znorpan
1

#1 Rovfisk, dom är så små så en bild är omöjligt, el vänta kan ju döda en å ta en bild, blir efter helgen då. Knott?

#2 pluntan, skulle vilja säga att dom verkar flyga :) aha, typ lite som bananflugor då? känns dock lite ofräscht. Ska städa kanterna mera 😃

Znorpan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Rovfisk försökte få en bild :) märkte att när jag stängde "foderluckan" så blev dom fler :(

Lillyrod
0

Kan det vara sk fruktflugor? Det är ganska gott om sådana här iallafall. Små och ganska tjocka?

Znorpan
0

#5 Lillyrod Nej det är inte som dom så kallade "bananflugorna" dessa är små tunna. Kan det vara från typ frysta maten?

TccT
0

Olika insekter dras till fukt men kanske någon tofsmygga? Det är ju väldigt suddig bild.

Znorpan
0

#7 TccT ja dom var ju inte det lättaste att ta kort på 🤔