Vilken mal ska jag välja?
Hej!
Jag och sambon har precis startat ett 220L kar på ca 25 grader Ph ca7. Våran plan är att hålla det enkelt då vi båda är nybörjare. Vi har tänkt att ha Guppy, fantomentetra, khulii, Fjärilsciklid i det.
Undrar vilken mal som nii hade valt. Gillar verkligen L046. Men tror den är dels för dyr men kanske för svår.
Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook!
Ursäkta mig nu om jag inte håller mig till frågan, men oj! Det här låter verkligen inte som ett enkelt akvarium. Är ni riktigt säkra på att det här är vad ni vill ha? Det skulle ju vara hemskt tråkigt att om ni blev besvikna så här i början.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
L046:an skulle jag personligen skippa just nu och fjärilar är ju inte helt enkla att få att överleva, men utöver det så skulle jag säga att det känns som ett trevligt akvarium för nybörjare. 😎🙂

Fjärilarna är de som får flytta in sist om de nu får flytta in =) Men har verkligen fastnat för dom
Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook!
Bara du är fullt medveten om vad du ger dig in på för firre så. 🙂
jag tycker du ska köra på någon Ancistrus till att börja med, fins ju många fina att välja på utöver den bruna, sen kan du absolut köra på en hypancistrus också, kanske L333 som är både enkel o vacker att titta på =)
Om du bor runt Malmö trakten rekomenderar jag dig starkt att åka till akvariepiraten och köp dina fjärilciklider köpte tre stycken fjärilar( en hane och 2 honor) har levt i över 2 år utan att ha varit sjuka eller mått dåligt. Har sammanlagt haft ungefär 7 kullar och 4 överlevt.
Oj skrev på fel tråd sry. 😝😝