Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 2264 ggr
kirshim
3

Färger på guppyyngel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Börjar ju få lite guppyyngel i mitt akvarium nu, dom är ca en vecka gamla nu..

Vad jag sett och märkt är det än så länge bara en hona som fått ungar och hon är rätt mörk i kroppen

När man kikar på ynglen så är det stora färgskiftningar på dom, allt från i stort sett genomskinliga till relativt mörka i olika grad..

Sen vill jag nog inte påstå att det är några färger som kommit än utan bara en grund eller hur man nu ska uttrycka det….

Vid vilken ålder börjar det komma färger på ynglen så man kan börja ana hur slutresultatet blir?

Alla bilder på ynglen är väl inte perfekta men visar väl färgvariationerna på dom…

ElinvBorg
1

Efter ungefär 1-2 månader blir de könsmogna och då börjar de få färg :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

kirshim
0

matade idag och stoppade i en bit av en algtablett till ancistrusen i akvariet och efter att ha suttit och kikat ett tag upptäckte jag att nästan alla guppyyngel flockades runt algtabletten, är det så att det är lämplig mat även för dom?

Vanhedaren
0

Guppy är allätare, vilket innebär att denne kan konsumera och utvinna energi från både en vegetabilisk och animalisk källa (: För att se till att din Ancistrus får i sig tillräckligt är det bästa att någon timme efter släckning av akvariet stoppa ned tabletten, så de övriga fiskarna hunnit somna och ancistrusen blivit mer aktiv (:

Rätta mig gärna om jag har fel på någon front!

[Grodhopp]
0

Tycker det var jättebra bilder! Så söta med de där enorma ögonen :). Är det nedled i dem också?

kirshim
0

Dessa kommer från en hona som är inköpt som"guppyhona" från butik, sen vet jag inget om underarter och liknande. Men var inga endlers i alla fall….

[Grodhopp]
0

Hahaha såg min stavning nu, inte illa att gissa vad jag menade ;). Jäkla i-pad med sitt stavnings"hjälp"program.

kirshim
0

Jo, ett riktigt tangentbord är att föredra alla dagar i veckan, men behöver ju ha så stora fickor då…=P

[Jens]
0

Väldigt fina bilder kirshim!

[Grodhopp]
0

Haha, ja helt ärligt satte jag mig vid datorn för första gången sedan mitt förra jobb bara för att kunna lägg upp bilder på iFokus, och då kände jag hur otoligt trevligt det var att få bestämma själv vilka ord som ska skrivas 😃

Har du en plan för uppfödning av Guppy eller är det för egen räkning?

kirshim
0

än så länge är det för egen räkning, har en sambo som bestämt försöker hålla ner antalet akvarium så kämpar än så länge i motvind….;P

Kul att ni gillar bilderna, blev tvungen att leta reda på externa blixten och sluta upp med autofokus för att lyckas fota dessa små rackare, autofokusen har inte en chans att sätta fokusen rätt trots dyr kamera, men rätt skoj att jaga dom stackarna med kameran och nåt kort då och då blir riktigt bra…..=)

kirshim
0

Tyvärr får jag inga fler yngel från denna hona, hon orkade inte efter födseln och strök med nu på kvällen, får hoppas hon förde vidare sin skönhet till sina avkommor och att dessa är lite starkare än henne……