Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1060 ggr
Litenloppa
0

Musselblommor som vissnar?

Bladen på mina musselblommor gulnar ett efter ett. Vad är då fel? Jag har fått uppfattningen att dom ska vara enkla?

Lillyrod
0

Näring tror jag är boven här. De vill gärna ha lite flytande näring så brukar de växa som bara den : )

Litenloppa
0

Det har dom fått. Kan det vara att det kommer vatten ovanpå dom pga kondensen från täckglaset?

Lillyrod
0

Det bryr de sig inte om. Är det för varmt kanske? Mina blev ganska fula när jag inte hade gödning och sen växte de som bara den och var gröna och fina så det var därför jag trodde gödning.

Litenloppa
0

Nja inte varmt heller… Finns ingen doppvärmare i karet just för tillfället då det håller 24 grader varmt ändå. Fasen då att jag lyckas ta död på till och med växter som andra får rensa ut nävar av…

Lillyrod
0

Jo men jag menar från lyset över karet? Att det blir för varmt där.

paradisgarden
1

För dåligt ljus? Mina verkar inte trivas i mitt stora kar, men verkar börja ta sig nu när de hamnade i mina små snäckbyttor där de inte riskerar att hamna i något skuggigt hörn.

Draken
0

Har du strömt uppe vid ytan ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Litenloppa
0

Ljuset är nog inte det bästa. Lånar ett kar för tillfället då mitt satt igång att läcka. Lysrören i denna ramp är nog inte särskilt nya. Men hjälp vad jag är tacksam för lånet :) Hade intrycket att musselblommorna inte var så ljuskrävande Ingen ström direkt. Karet jag lånar är mycket mindre än det jag hade innan så min pump får inte plats i det. Har bara en luftpump igång i det för att få lite rörelse men det blir ju inte mycket alls.

[Grodhopp]
0

Har sett samma tendenser på mina så funderar på vad det kan vara. Jag tror det kan vara att jag har utblåset från pumpen där, och det "sliter" på blommorna, men samtidigt tänker jag att det borde väl inte göra dem gula…. Hm.

Litenloppa
0

Ja hade jag haft pump så hade jag nog också tänkt att dom ogillade strömmen men jag har ju för tillfället bara en luftpump som bubblar lite. Blir inte särskilt strömt av det..