Guppyyngel kön?
Jag har sökt runt lite på internet men hittar ingen bra förklaring men hittar inget riktigt bra svar. Föds alla guppys som honor? Ombildas de senare till hanar och isåfall hur lång tid tar det innan man ser könet? Mitt största yngel på ca en månad börjar nu färga ut lite på fenan, dock inget på kroppen. Har fortfarande trekantig analfena. Funderar bara allmänt på om det kan bli hane eller hona?
Alla guppyyngel ser ut som honor när de föds. Gonopodium utvecklas senare på hanarna. Jag är inte säker på hur gamla de är när man kan vara säker på vilket kön de är men lite äldre än ditt är det nog.

Ju mer färg som liten, desto troligare en hane. De dom börjar få svart på stjätfenan som minismå har alltid varit hanar hos mig, men det beror ju även på vad man har för färger.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ofta är det som Lojs säger, färgar de tidigare, mer sannolikt att det är hanne, om inte hela kroppen är färgad tex ljustgult, då kan de bli både hane eller hona… Men iallafall 2 månader ungefär då brukar man se om de börjat få äggsamling honorna, eller killarna sitt parningsorgan.
Tack för svaren! Då får jag vänta och se, spännande! Har några andra yngel men det är just denna som börjar färga ut. Den hade tidigt mycket svart på stjärtfenan så kanske det blir en liten nemo ändå som den kallas nu