Hull på blind grottetra!
Hej! Jag har två blinda grottetror i mitt akvarium som går med några malar, ett gäng neontetror och några svärdbärare. Den ena grottetran har blivit smalare den senaste tiden och är ganska mycket smalare än den andra jag har. Svårt att avgöra från en bild men tänkte se om det är någon som kanske kunde hjälpa mig med min krabats hull. .
Jag vet att det kan skilja sig från fisk till fisk och att skillnaderna mellan könen kan vara rätt stora, vill mest veta om hullet ser bra ut.
Den på första bilden är nog lite för smal vad det ser ut. Jag har aldrig sett en grott tetra i verkligheten men det ser smalt ut. Är de gamla? De flesta fiskar blir smala på ålders höst.
Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte exakt hur gamla de är då jag tog över dom när förra ägaren tappade intresset. De är dock himla pigga, speciellt den lille. Den store är dock mer matglad och snor gärna åt sig malarnas algtabletter. Den lille har, så länge jag haft dom, aldrig varit lika glad i mat och äter mest när det vankas gurka!
Det kan vara det som är boven då för hullet. Försök mata på flera platser så har den lille en chans att få i sig lite.
Har försökt med två olika foder, på alla platser i akvariet, lägger i lite under dagen och lite efter att jag har släckt men inget verkar vara av intresse. :/
Han kanske inte mår så bra ? Den är lite smal, och hinner inte riktigt fram till maten som jag har förstått det ?
Jag skulle försöka göra som lilyrod skriver, mata på flera olika ställen, så kanske hullet går till sig :)