Ååh vad fin!
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
Hon är verkligen fin! Ser ut att ha en fin form på kroppen också! Vet du om hon kommer från privatodlad person eller framtagen av hårt avlade bara för att sälja i butik ?
Just indianplaty tycker jag är fin även i butik faktiskt :) Hade några för ett tag sedan som såg jämna ut! #2
Tack :) Hon är köpt i butik, jag gissar att hon kommer från en större fiskleverantör… Dock var hon den enda, resten var "vanliga"
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Åh vad fin!
/Ladygrenners
Jag hade sådana indianplatys för några år sedan, innan jag flyttade. Tycker de var jämna och fina och harmoniska fiskar! Jag köpte dem hos odlare i akvarieförening, och såg senare fiskar från samma odlare i den lokala butiken. Finns även dem med lite längre fenor, sådana dök upp ibland bland ynglen så jag antar att anlaget var recessivt.
Hrm.. att ha henne i karantän hade varit att rekommendera. Butiksköpta levandefödare brukar ha svårt att överleva tyvärr (läst + egen erfarenhet) Det brukar ta allt från några dagar upp till ca 6 veckor innan de insjuknar, se bara till att hon inte smittar övriga invånare.
Jag hoppas givetvis på det bästa, hon är jättefin.
Multi vad?
Verkligen vacker som dina andra platyn :) Kan tänka mig att hon passar så fint in och lyser upp akvariet.
Medarbetare på akvariefisk ifokus