Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 950 ggr
walak
0

Hjälp med alger

Växternas blad blir bruna,tråd alger och alger på glas och inredning inte så mycket men det börjar komma lite över allt. Så vad ska jag göra för att få bort det är det något jag behöver ändra på??

Lite info

Lys rören är nya har tänt 8 tim/per dag, gödning pmdd ca 12ml av varje flaska då akvariumet är på 128L akvariumet har varit igång i ca 2 månader, vatten byten varje vecka ca 35l, Invånare två Axolotl matar varannan dag men ingen mant får ligga kvar på botten.

[Jens]
1

Det låter som vattnet ännu inte har stabila värden. 2 månader är för kort tid för att allt ska fungera som det skall.

mimåne
0

Vad har du för belysning och kan vi få se en bild på akvariet för att bedöma växtbeståndet?

När man startar upp ett akvarium är det väldigt vanligt att det kommer en del alger. Så småningom brukar det däremot börja försvinna så länge man vet vad man pysslar med. Ditt algproblem tror jag är helt normalt så här i början, men jag skulle gärna vilja se en bild ifall du kanske behöver mer växter och vad du skulle kunna göra åt det.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

walak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild

walak
0

Behövde jag ändra något??

mimåne
0

I med mera snabbväxande växter. Gärna mer än det dubbla du har :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus