Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: levandefödare
Läst 871 ggr
LinneaJakobsson
0

Platy hona gravid?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har bara haft mina platysar i någon vecka och jag tycker att honan är ganska fet, vad tycker ni? Hon är fortfarande ganska liten i mina ögon

kasse71
0

Är det en svart trekant över annalfenans så är den gravid Och i mina ögon så ser det ut som att hon är gravid

LinneaJakobsson
0

Trekanten har jag svårt att se, men hon är väldigt tjock samtidigt som hanen också är ganska rund. Skulle man kunna sätta henne i ungelbur nu?

niklassandgren
1

#2 jag skulle avråda dig att använda yngelkasse, speciellt om man är osäker på när de ska föda. Honorna kan lätt bli stressade och t.o.m dö till sist. Det är en extremt liten yta. Om du har ett yngelakvarium kan du släppa ner henne där så får hon föda fritt.

Platysar förökar sig lätt och ditt fiskbestånd kommer fort bli större (yngel). Om jag var dig skulle jag låte den föda fritt.

PS. Om du verkligen vill ha kvar alla yngel och använda yngelbur så kan du vänta tills de börjar bli slö och söker sig mycket mot bottnen. Men jag skulle inte stoppa ner den där i innan jag såg att den började föda .

// Niklas Sandgren

125 l växtkar

35 l blandat :)

Draken
1

Jo den är gravid. m,en jag håller med ovanstående. Det är bättre att låta henne föda fritt, se bara till att det finns mycket växter och gömställen, där ynglen kan gömma sig undan. De starkaste kommer att överleva :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis