Hus plast växter till akvarium
Hej jag har funderat på om det går att ha plast växter som är till huset för inredning. Går det bra att ha dom i akvariet? Nu blev det lite krångligt:)
om det är vatten tåligt och inte vittrar sönder eller inehåller något farligt tror jag att det går om du gör rent först.. men är lite osäker….
LÄNGE LEVE DJUREN!!
Ja det är jag också orolig för men jag kan ju testa utan några fiskar i och kolla vatten värdena och annat(:
Jag hade inte vågat chansa, har de tex använt ngt klister så kan det ställa till det duktigt.
Multi vad?
Tvivlar lite, känns som de kan vara proppade med gifter för karet. Men det kanske finns mer "ekologiska" plastväxter, eller vad man ska säga haha.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Nae, jag hade inte vågat prova det. Det känns som om plastväxter för hemmet kan vara olämpliga eftersom de inte är avsedda att ha under vatten; tänker mest på att de kanske kan avge gifter från färg, lim etc.
Vad tror ni andra?
/Ladygrenners
precis #5 ladygrenners
LÄNGE LEVE DJUREN!!
Nej. Det kan innehålla mycket skit.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Man ska också vara försiktig med de "husplantor" som har metalltrådar i kärnan. Om metalltrådarna blir frilagda så kan de dels skada fisken men ä'ven börja frigöra metaller i vattnet.
Jag hade under en lång tid plastvexter från plantagen som fungerade bra, märkte ingen skillnad på fiskarna. Men levande växter är det bästa :)