Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1715 ggr
axa
2

Mina fina Discusar!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina fina Discusar kan du se när jag klappar de, fodrar de med levande och så ville jag bara visa upp de för er!

De är än unga allihopa, ca ett / ett och ett halvt år tror jag? Alltså har de inte färgat ut ännu.

Alla är odlade av svenska discusodlare utom en av de som kommer från Polen (den gråprickiga med blå fenor), de blåa kommer från en odlare och de rödturkosa kommer från en annan odlare. 

Inget skriv om att jag gör saker fel, positiv tråd så att säga🙂

Sara97
0

Åh vad fiiina!! Vad matarg du dem med?

LÄNGE LEVE DJUREN!!

axa
0

#1 Tack så mycket, underbara är de på alla sätt och vis!

Jag fodrar de just i videon med levande vita mygglarver och ska börja hålla mig till nästan endast levande. Men den största favoriten efter levande är Stendker 500 gram skiva som jag hyvlar bitar och ger. Annars alla möjliga frysta foder: artemia, svarta mygglarver, vita mygglarver, discus mixar, krill, tubifex, mysis, cyclops, daphina mm - allt som går att ge, men självklart är ju vissa saker inte lika gott som annat, så då väljer man ju bort saker såklart, men fodret måste varieras. 

Granulat äter endast de rödturkosa och den Polska Discusen så det är mer av ett mellanmål för de. Och de slukar nog ett yngel här och där också.. (Ancistrus).

Tror jag fick med allt nu😉

mimåne
0

Det här var kul att se på :) Roligt med en undervattenskamera också!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

axa
0

#3 Vad kul att du tyckte det🙂 Jo, undervattenskameran är väldigt kul att hålla på med!

sauk1
0

Mycket fina! Önskar att jag fick ok på större kar här hemma, finns några arter på önskelistan så att säga :)

axa
0

#5 Visst är de! Är diskusar en art på önskelistan? ;)