Vad har hänt med filterpåsen?
Jag har två st Fluval 406 pumpar med identiska filtermedier (de som följer med) men i den ena så märkte jag när jag gjorde rent för någon vecka sen att 4st filterpåsar har spårlöst försvunnit?:s I de två översta korgarna ska det ligga 2st filterpåsar med aktivt kol i (två i varje korg) men i den ena pumpen så är en korg helt tom och i den översta korgen ligger det aktivt kol löst?;s typ hälften av det som ska finnas… jag kollade i botten på själva pumpen men inget låg där och motorn borde ju gått sönder om den på något sätt skulle behöva mala ned 4st filterpåsar!? Hur är det ens möjligt…?
Låter mycket märkligt men är du säker på att det var all media i båda när du fick dem? Det kan ju vara så att något saknades?
Jag har ju två st exakt lika pumpar, båda köpta från samma ställe och jag tycker ju att jag borde lagt märke till ifall det skulle saknas påsar… Jag skulle aldrig hälla i kolen löst i en filterkorg:P Sen om en korg var tom är mycket möjligt men det förklarar ändå inte vart själva påsarna tagit vägen… Jag kan verkligen inte komma på någon rimlig förklaring…
Jo, jag vet att du har två exakt likadana pumpar men jag tror olyckligt nog att det inte stämde med filtret när du köpte dem. Har det tagit lång tid sedan du köpte dem? Om inte så kan du försöka få de saknade filtermassorna?
Pumpen är nog 1,5år gammal nu men jag har ett litet lager med filtermedia hemma så det är löst :)