Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 2447 ggr
Rafflan
0

Knorrmal äter sniglar?

Jag har en prickig knorrmal i mitt akvarium (en läskig saker som jag är livrädd för)

I förra veckan köpte jag lite nya växter och såg dan där på en sån där ohyre snigel som kan följa med växterna från djuraffären och tänkte "fan, dem e ju så jobbiga att bli av med", men har inte sett några fler sedan dess och dem brukar ju komma i mängder och föröka sig snabbt tycker jag ?så läst på om min mal och hittade då att dem äter sniglar?

Kan jag ha sån extrem tur att min knorrmal kommer äta upp ev små snäckor som kommer med växterna från djuraffären? :D

Taggeman
0

Är det en sån här ska födan bestå av  sniglar/snäckor med.  Ser att den vill ha flera kompisar att simma med. http://www.aquaticcommunity.com/se/fisk/spottedtalkingcatfish.php

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Udoon]
1

dum fråga, men varför ha fisk som du tycker är läskig😃

Rafflan
0

#1 Det fanns bara 1 när jag köpte honom och aldrig sett några sådana igen och han verkar inte gilla mina andra fiskar om dem kommer för nära så tror dem vill vara själva?

#2 för han var jätte söt och cool när han var liten, sen växte han upp och blev super läskig och ful! haha, men tycker om honom ändå även om jag inte vågar ha handen i botten på karet i onödan xD

Draken
1

de flesta rovmalar äter snigklar och snäckor. Har både Synodonis, Knorrande irwing och Chokladmal, alla dessa äter snäckor, även de som jag vill ha kvar tyvärr ;) Så jag har tagit bort alla snäckor från stora akvariumet

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Rafflan
0

#4 jag visste inte att han var en rovmal, bara att han inte åt alger och hur han vill bo ;)

Draken
0

Jodå, Knorrmalen är en rovmal. Men jag tror inte din hör till de största arterna :)

Tänk bara på att de även äter fisk, så mindre fiskar som de får in i munnen, slinker ganska lätt ner ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Rafflan
0

#6 ja han bor med platys så tror inte han kan äta dem iaf ;)

Draken
0

Tror inte jag heller ; ) Men eventuella yngel lever nog farligt ;)

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Rafflan
1

#8 har yngelkar till ev yngel :)