Akvarie djur som behöver omplaceras?
OBS söker ej omplacering ingen annona?
jag undrar hur mycet akvarie fiskar och andra djur de finns där ute som söker akut hem/omplaceringshem. Kanske en dum fråga men många köper ju fiskar skölpaddor mm som de sen tröttnar på. Och vilka av dessa djur kan bo i mindre akvarium?
Jag har tagit en hel del omplasseringar. Mest fisk som har vuxit ur sina akvarium eller om de som har dem har ledsnat på akvarium eller bara har ledsnat på fiskarna.
Tror det finns ganska mycket sånt runt ikring, det är nog mer vanligt än man tror :(
Jag måste hålla med Rovfisk om att det troligtvis är väldigt vanligt. Den vanligaste orsaken är förmodligen att ägaren tröttnat på arten och vill pröva någon ny, men ibland behövs en omplacering p.g.a konflikter i akvariet. Jag hoppas att ägare i en omplacering strävar efter att djuret ska få ett bättre hem, så länge man gör det så tycker jag det är okej.
Jag har skapat en röstning gällande ämnet åt dig. Hoppas du blir nöjd med undersökningen.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Härligt =) Har ett 160 L kar stående hos min syster som jag funderar på om jag kan få ta hem till mig igen. (sambon gillar inte att de tar platts). De har ju en del invånare redan men har även 3 mindre kar under. Inget stort men endå något…. OM jag fick tag på något kar som tog liten golvyta tex ett som är ovanligt högt skulle de ju vara något. Ska fundera lite på detta.
Jag har plasserat om fiskar pga. konflikter ibland, men då har jag varit väldigt noga med att de kommer till akvarium som svarar till deras behov, jag har nog aldrig skickat iväg fiskar bara för att jag har tröttnat på dem :)
Men håller med Mimåne, ser man bara till att fiskarna får det bra dit de kommer, så är det helt okej :)