Ancistrushanen ser skum ut :/ BILD
Har fått en ancistrushane idag, men han ser jätteskum ut. Kolla gärna bilderna och tala om för mig vad det är får fel på honom, eller är det inte en Ancistrus ?
Helbild
Huvudbild stående.
Kolla hur hans huvud ser ut, det är jättetjockt precis över "nosen"
Det är ingen beläggning, när den håller "nosen" mot glas rutan ser den vanligt färgad ut !?
skulle det kunna vara en L156?
http://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=1400
Ser ut som en helt vanlig Ancistrus, hur de ser ut fram på "nosen" skiljer sig väldigt mycket men det ser inte ut att vara något fel på den iaf. har sett andra som ser ut likadant.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Säger samma som GuUuLd, tycker det ser ut som en helt vanlig ancisturs. Jag har också haft en som varit väldigt bullig på nosen.
// Sofia
Jag tycker han är galet söt med sin knubbiga nos iaf. 😊
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Jo, jag hade för mig att det bara är ancistrusen som får skäggtömmar. Men jag blev orolig när jag såg "nosen" på honom, jag har aldrig sett den bulliga nosen på dem tidigare. Huvudsaken är att det inte är något fel på honom :)
#8 Javisst är han det, tycker också att han är jättesöt, han skall få en flicka när de små har vuxit till sig mer. Jag har mestadelen honor av ancistrusynglen, och de kommer från ett helt annat ställe :D
Min äldsta hane har också en riktig fettmule.
Jag har aldrig sett fettmule på dem tidigare ;) har en röd/svart hane som är 3-4 år gammal, men den har ingen fettmule.
Jag tyckte att alla andras hanar såg skumma ut, eftersom jag var van vid hur min egna såg ut. ;)
😂 ….Ja så kan det ju också vara…. 😂