Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 2600 ggr
Mysan_
0

Amanoräkor + körsbärsräkor?

Hej, fungerar det att ha Körsbärsräkor och amaonräkor tillsammans? 🙂

mimåne
0

Jajamän det ska gå bra.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Mysan_
0

#1 Så bra, för jag har en amanoräka här hemma och funderar på att köpa en eller två Körsbärsräkor till sällskap. 🙂

[Tinitusan]
0

det gr bra men du behöver köpa fler, räkor behöver vara många, i alla fall 10 st, dock har jag haft 2-3 amano med flertalet körsbärs o regnbågsräkor o de verkar intebry sigså mkt om att det inte är samma sort

Roxie
0

Amanoräkor vill helst vara fler av sin art, så skaffa hellre några fler sådana.

Annars funkar det bra att ha både ett gäng körsbär och ett gäng amano. Dock ska man tänka på att amanos kan vara ganska "buffliga" och dominera andra mindre räkor vid utfodring.

// Sofia

Mysan_
0

Okej, det kanske är bäst om jag köper fler amano istället, eller vad tycker ni? 🙂

Lilolizeit
0

Om du inte vill ha så många så kör på en sort bara å då amanoräkorna som du redan har en av. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Mysan_
0

#6 Dt spelar egentligen ingen roll, men det kanske är bättre att ha några av samma arter, så det blir nog amano jag köper. 🙂

Roxie
0

Låter som en bra plan :)

Men om du inte visste det så kommer amanoräkorna inte att föröka sig. Det är en ganska avancerad process då larverna måste flyttas till ett väl inkört saltvattenkar direkt efter kläckning. Men det visst du säkert redan :)

// Sofia

Mysan_
0

#8 Ja, är inte så mycket ute efter att dom förökar sig heller 🙂