Alla Äppelsnäckorna är stilla...
Nu på morgonen såg jag att alla mina Äppelsnäckor satt helt stilla och hade dragit in huvudet i skalet. Posthornssnäckorna "tuffar runt" i akvariet som vanligt och fiskarna uppvisar normala beteenden. Igår var Äppelsnäckorna ute som vanligt…
Vad kan detta beteende bero på?
Vattenvärdena ser ut så här (tog dem nyss):
NO3 = 10
NO2 = 0
GH = >7°d
KH = 3°d
pH = 6,8
så gör de ibland, mina kan oxå sitta stilla i någon timme eller så, jag antar helt enkelt att de sover för de blir aktiva igen efter ett tag =)
Åh, så bra
. Blev lite orolig… Men det klart - även Äppelsnäckor behöver ju sovmorgon ibland
haha ja precis, jag har även hittat mina flytandes på ytan på liknande sätt, har då oxå blivit lite orolig men de har alltid rört sig när man väl puttat på dem så det är nog inget att oroa sig över =))
Skönt att höra att fler blir lika oroliga. Sådana "Hönsmammor" vi är
haha jaaaa, vi har varit uppe hos min mamma i 3 dagar tidigare i veckan o det var nästan jobbigt haha, o dessutom märkbart att man inte pillat med karen på 3 dagar måste jag säga, trodde inte det gjorde så mkt men jovisst!
Låter som du drabbats av kar-abstinens! - Som jag för övrigt helt förstår. Det är något speciellt med att ha djuren nära och se till dem varje dag
Nu har i alla fall två snäckor vaknat, de övriga två lurar fortfarande. Måste ha varit en tuff natt
haha oj dom kanske hade inflyttningsfest?