Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: växter
Läst 694 ggr
Heidi
1

Trollskog i akvariet !

Eftersom vi kommer köra större fiskar i vårt 720 liters så tänkte jag och sambon starta upp ett lite mindre akvarium där vi kommer ha Guppy och räkor m.m

Jag var förbi en djuraffär i vintras som hade det sötaste lilla akvarium jag sett. Det hade inrett den typ som en trollskog. De hade använt mossbollar m.m Vet att jag fotade de akvariet men kan inte hitta bilden. Har ni akvarium inredda på liknande sätt får ni gärna dela bilder. 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Heidi
0

Putt, hoppas på inspo 🙂

[Jens]
0

Kan det vara hardscape akvarium du har sett tro? Gå in på Bing bilder eller Google bilder och skriv hardscape aquarium så finner du bilder. 

Jag har inte sett någon göra det här i forumet. Möjligtvis Roxie som håller på att utveckla sitt akvarium samt Lajvkrattan som håller på med ett projekt. Annars kan jag inte påminna mig om någon annan har vågat ge sig på det.

Det finns något som heter Aquascape också och använd det ordet när du söker via sökmotorernas bilddel. Sedan finns det något mer man kan söka på men jag kommer inte på namnet just nu på morgonkvisten 🙂

Kan dock berätta att när man håller på med t ex aquascape så krävs det mycket utrustning för att hålla ett sådant akvarium. Först och främst ett riktigt bra Co2-utrustning.

Heidi
1

#2 Ska kika där, tack 🙂

Tack Jens, det är något sådant jag var ute efter 🙂