pakistan botior o snäckor
så jag har börjat se både posthorn o kanelbullar i min hörna o vill absolut inte ha en snäckinvasion i det karet så jag funderar på att införskaffa några pakistanbotior för att tahand om problemet, dock bor ju numera mina 3 rosa äpplen i karet, men inte kan väl en så pass liten fisk gå på en vuxen äppelsnäcka som mäter närmare 5cm?
ngn som har erfarenhet av dessa artr ihop??
Jag skulle själv inte våga chansa.. Om jag var dig hade jag nog tagit ur äppelsnäckorna och lånat hem ett par botior. När de har "städat" klart så skulle jag tagit ur dem och släppt in de snäckor du vill ha. :)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
hmm, nja fast det håller ju inte för var gör man i så fall av dem efter det?
tror nog man får ta ett beslut att antingen införskaffar man dem o blandar eller gör man det inte.
men jens här på forumet berättade precis att han haft dem med sina äpplen o att de inte ens hade rört de små på 2 cm så det verkar vara värt ett försök =)
Tror inte det blir några problem med dina äpplen. Mina botia histrionica rörde inte ens sandsnäckorna.. :P
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Okej, vad bra då! Är inte så påläst inom detta ämne… =)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Näe, mina 'lånade' praktbotior rörde inte sandsnäckorna heller. Åtminstone inte de större.
toppen, dt får bli en sväng till hornbach nästa vecka, men tyvärr har ag för ig de var ganska dyra typ 60-80kr/st måste man ha 5-6st eller räcker det med 3st
Du kan köpa 3.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
toppen, o ett nytt tangentbord tydligen haha