Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: berättelser-bilder-bildtrådar
Läst 3143 ggr
Heidi
0

Nytt i akvariet !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sambon har spanat på fengäddorna på sitt jobb ett bra tag. Här om dagen följde en med hem. Riktigt häftig firre må jag säga 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

smiley81
0

Cool! Hur funkar den ihop med andra fiskar och akvariedjur?

[Jens]
0

Uff, på något sätt charmig 😉 men jag vet inte om jag skulle tänka mig att ha en sådan för den kräver ju sin plats. Ett stort akvarium måste det vara för att den ska trivas. Minst 120 cm långt och minst 250 L akvarium.

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=861

[Seaside]
0

Wow - vilken häftig firre! Har aldrig sett något liknande

[Jens]
0

Den äter småfisk läste jag också. en riktig glupskare =)

[Seaside]
0

Skrattar Då var jag nog en Fengädda i mitt förra liv; jag gillar också fisk och kan vara lite glupsk när jag vill ha något

Lilolizeit
0

Jisses va söt! 😍

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

HeidiH
0

Vad paff jag vart då jag såg mitt namn :) Cool firre!

Heidi
0

#1 Småfiskar slinker ner. Vi har väldigt mycket Guppy. Den tar bara ynglen än så länge. Guppysarna kommer flytta till ett annat akvarium innan den blivit så stor så den käkar även de vuxna. Vår Eldstjärt och praktbotiorna rör den inte. 

#2 Ja den har en charm haha. Ser ganska så "farlig" ut, så sambon döpte den till Monstret. Vi har större än så, 720 liter. 🙂Och japp, den käkar småfirrar. Våra guppyyngel går åt. Har en massa Guppy så just nu gör det inget. Men guppyna ska flytta till eget akvarium snart.

#3 Tack, ja den är riktigt cool 🙂

#6 Tack, ja den har sin charm 🙂

[Jens]
0

Har ni bara ett 'monster' eller tänker ni skaffa så det blir ett par? Funkar dom bra att vara själva? Som sagt så vet jag väldigt lite om dessa =)

niby
0

shit vad cool firre;)

Heidi
0

#7 Nä men hej, kul med en Heidi, händer inte ofta🙂Utalar du HEidi eller HAidi? 

#9 Vi har bara ett monster. Nu är det sambon som har mest akvariekunskaper så jag antar att de funkar själv eftersom han köpte en 🙂Men det kanske blir en till sen ändå eftersom de är så coola. De verkar gå bra ihop om de typ samma storlek och tillräckligt med yta. Finns dock andra arter av fengädda som kan va riktigt glupska och käka även nästan lika stora artfränder. 

#10 tack 🙂

mimåne
0

Men så söt! :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Heidi
0

Föresten JensW, du länkade till en annan art av fengädda. Vi har en Polypterus Endlicheri 🙂

HeidiH
0

#11, jag utalar HAidi. Nä inte helt vanligt man stöter på nån som heter samma.

Heidi
0

#12 Tack 🙂

#14 Okej, jag uttalar HEidi 🙂

#15 Ska också ta mig en titt på den länken 🙂