Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 805 ggr
JuliaSvenzzon
0

Vilken färg/teckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag köpte hem 5 nya Guppy för någon dag sedan och jag hade redan en vuxen hona och ett lite större yngel (som jag också tror är en hona) sedan innan. Jag har haft ganska många Guppy innan och har fått en hel del yngel (som tyvärr inte har överlevt) men jag känner att jag har lite dålig koll på det här med teckningar och färger! Innan har jag bara haft de för att de är så häftiga och det är ju alltid kul med lite yngel men jag har inte direkt tänkt på att försöka föda upp de mest vackra och eleganta fiskar. Innan har jag bara låtit ca 5-7 fiskar gå tillsammans i ett akvarie och flyttat över honorna till en yngelkasse när dom har blivit smällfeta utan att veta vem pappan är eller vilken teckning de kommer få! Nu skulle jag vilja ha lite mer koll på vilka yngel som kommer ploppa ut och ungefär vilken teckning de kommer få. Skulle bli väldigt tacksam om någon skulle vilja hjälpa mig med detta! Vi kan väl börja med den här fina honan, vilken färg och teckning har hon. Hon har en lite blåaktig fena, men det syns tyvärr inte så bra på bilden! Tacksam för all hjälp jag kan få!

JuliaSvenzzon
0

Här är en bild på en av mina hanar! Jag tycker att han är så vacker, är det någon som vet vad den här färg/teckningen kallas?

Tacksam för svar!

Är det någon som har haft eller har en liknande Hane (eller hona)? Har någon fått avkommor från en liknande hane/hona? Hur såg/ser de ut isåfall!? Det hade varit roligt att veta!

JuliaSvenzzon
0

Här är en lite bättre bild på en av mina blå honor!

JuliaSvenzzon
0

Oj, det blev fel i mitt förra inlägg! Det skulle stå att det var min andra hane!

Här kommer en bild på en av mina blå honor!

JuliaSvenzzon
0

Här är en bild på min gamla hona! Jag har hört talas om färgen blond och undrar om det här skulle kunna vara en sådan?

Tacksam för svar!

Draken
0

Jagär inte så mycket inne på färgteckningen på Guppy, så det får någon annan svara på ;) Men de var jättefina, ser pigga och sunda ut tycker jag :D

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

JuliaSvenzzon
0

#5 Ne det verkar inte vara så många som är inne på det där med färgteckningen på Guppy, eftersom ingen svarar! Det är synd för jag var verkligen nyfiken! Tack för svaret iallafall och jag hoppas att du har rätt med det där om att de var pigga och sunda!

HeidiH
0

http://guppyfishcare.com/breeding-guppies-color-shape/2/

Google is your friend! Om du orkar läsa engelska. Sökte på "colors guppy" Finns nog massa mer info att hämta. Vart inne på svenska guppysällskapet? De kanske har nåt?