Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: berättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1247 ggr
Emel
0

Mina fina Discusar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå!

Tänkte starta en tråd dedikerad till mina fina Discusfiskar! Just nu har det röda paret ocuperat ena halvan åt sig och sina framtida barn (nåja någongång barn). Ska flytta dem till ett eget kar så snart det är fixat kanske det blir yngel som får chansen att bli fiskar :)

I karet är det 7 st Discusar varav ett par och sen en hane som inte riktigt hittat rätt tjej, än! Här bor även några tetror för tillfället och ett gäng pansarmalar (schwarzi). Bra harmoni i karet, dock kommer det nuvarande karet bytas ut mot ett lite större (500l iallafall) och antagligen fler fiskar. Tror det skulle bli trevligt!

Första bilden med de två mindre tjejerna som blivit mer framåt sedan de två senaste (rött par) flyttade in :)

Fö kul med fler som har Discus och vill dela med er av bilder el whatever ^^

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Emel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hans (och Greta) som är nykomlingar :D

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

[Tinitusan]
0

så fina!

Emel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bjuder på en halvkass video ^^ Skulle stänga av ljudet om jag var ni… Hehe

-Cissi-
0

Kul :) Jag har själv några nya Diskus :) dom är fortfarande unga. Tror däremot inte att dom trivs så bra tyvärr.. hälften gömmer sej rätt ofta bland växterna och är rätt mörka då..

Tror att dom övriga fiskarna kanske stressar dom lite.. har scalarer och ett gäng med leopard danio..

Har du mycket erfarenhet av Diskus? Du kanske vill hjälpa mej lite i pm.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Emel
0

Har måttligt med erfarenhet men kan se om jag kanske kan hjälpa :) Pmar dig!

-Cissi-
0

Tack :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

EmmaiNorr
0

Vilka otroligt vackra diskusar, rasbororna var också snygga!
Drottning?

Emel
0

Hehe ja givetvis är det drottningrasboror, de har dock flyttat till annat akvarium nu :P 

Förra "batchen" med rom/yngel gick i graven men nu är de två röda på gång igen samt två av de större "fläckiga" lägger ägg med jämna mellanrum, dock ingen hane som befruktar så vi får se hur det går :)