Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: nybörjarhörnan
Läst 2350 ggr
FridaIsHere
0

Akuuut! -Black Molly

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har två black mollys (lyrstjärtar)! Honan har verkat lite hängig de senaste dagarna och hon äter inte som hon ska. Hon simmar nära gruset och lägger sig under stenar och andra dekorationer (se bild). Har nyligen behandlat fiskarna mot vita prick eftersom att en Platy hade vita prick. Alla andra fiskarna mår helt perfekt och beter sig som normalt. Hon har vita fläckar vid båda gälarna och nu såg jag att hon bara simmar med den ena fenan och bars små viftar på den andra, kan vara tillfälligt. Någon som vet vad det kan vara? Vill ha svar fort och jag gör vad som krävs..! Kram!

FridaIsHere
0

Dålig bild… Det med fenan var bara tillfälligt

FridaIsHere
0

Svårt att fota när hon rör sig men man ser det vita vid gälarna iallafall..så orolig :(((

FridaIsHere
0

Någon som vet vad det är?

Draken
0

Det är svårt att avgöra på bilderna. Men det grå/vita vid gälarna, ser det ut som en hinna ligger över, eller är fjällen avskavda ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

FridaIsHere
0

Är inte hemma nu men det är som lite avskadat

Draken
0

Det kan isf. vara att den har varit i slagsmål med någon av de andra fiskarna ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

FridaIsHere
0

Jag har en Guppy (bara en jag vet, stackarn. Ska köpa honor till honom) men han kan nog ha bitit henne, han har varit lite på platysarna så han kan nog ha bitit molly honan

molam
0

Har du lite salt i karet?
Mollys vill ha bräck vatten och jag har för mig att lyrstjärtarna är extra känsliga om det inte är bräck vatten.

Finns ju mollys som reagerar mindre och mollys som reagerar mer Lyrstjärten reagerar mer än alla andra, har jag för mig

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

FridaIsHere
0

Hur får man in salt i vattnet? Tar de andra fiskarna skada av vattnet? Har Platy, mal, Guppy, neon t. Och mollys

molam
0

Ska inte vara jätte salt bara bräckt, vet dock inte hur stort karet är eller hur mycket du ska ha men tror det är inte jätte mycket eller jätte lite, ganska neutralt skulle jag tippa på, finns ektozon (stavning?) salt på djuraffärerna som går att använda du kan också fråga där hur mycket salt du ska ha till dina mollysar ^^

De andra fiskarna vet jag faktiskt inte hur dom kommer reagera på bräck vattnet, då jag aldrig har Blandat molly med andra sällskapsfiskar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

FridaIsHere
0

Mm okej! Tack för svaren!

FridaIsHere
0

Hittade stackarn död nu när jag skulle kvällsmata dom.. Lite ledsen faktiskt.. :-/ Tänkte köpa lite salt att ha i akvariumet imorgon.. Någon som vet om det kan hända samma sak med min blackmollyhane? :-( Ska jag köpa jodfri salt ändå?