Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: vilken-fisk
Läst 839 ggr
[Tinitusan]
0

Vilken fisk är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag trodde att alla mina yngel jag fick med när jag köpte mina Platy var Platy oxå men det ena har växt mkt snabbare än de andra o har nu 21st fläckar på vart sida som varje innehåller 1 svart o1 orange prick, nån som vet vad det kan vara för fisk? Det är den som syns uppe till vänster.

sanne62
0

ser ut som guppy

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

IceTee
0

Jag är inte så insatt, men det set ur som en vanlig guppy-hona för mig. Hade sånna när jag var liten

Medarbetare på Skor iFokus

[dynamitella]
0

Fisken längst till vänster är en vildguppyhane, den till höger är en vanlig platybebis.

[Jens]
0

Hehe, jag tror jag får skaffa nya glasögon för jag tycker mig se båda som Guppy. En hane till vänster och en hona till höger. =)

[Tinitusan]
0

haha jag menade ju 2 inte 21 men det förstod ni kanske lol

ah som jag misstänkte, jag som bestämt mig för att inte ha några guppies haha men då får det väl bli några sådana oxå, o det är säkert fler Guppy då eftersom jag fick ca 12 yngel med skulle jag gissa att fler än en är av samma sort!

tack för hjälpen =)

[dynamitella]
0

Den till höger är V-formad framtill, där guppys är mer U-formade i ansiktet :) Därför misstänker jag att det är en Platy. Den är mer diamantformad än avrundad, avlång.

[Tinitusan]
0

ok, ja den är säkert en Platy, men där är typ 12-13 yngel till som jag tänker kan vara ngn Guppy, annars blir ju killen ensam =/

[Tinitusan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte så lätt att ta bilder så de syns men här ser ni några i alla fall!

[dynamitella]
0

De är väldigt lika när de är så små :) Det visar sig till slut.