En snygg L200!
Måste dela med mig av en bild på denna urtjusiga mal (L200) som bara lyste i ett ut av akvarierna på Lustgården zoo i Eskilstuna!
både jag och pappa var bra sugna på den, men 700:- var lite väl saftigt för oss just nu. Fast jag kan tänka mig att det var ett värdigt och rätt bra pris på ett så pass fint och stort exemplar. Lustgården brukar ha väldigt bra priser!
Men bra snygg att kolla på var den!
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Oj så ståtlig! Ser ut som en riktig kung.
Men däremot, lustgården? Finns det en fiskbutik som heter så? Här där jag bor är lustgården en heeeeelt annan butik. Där vill man nog inte att folk ser en gå in….😇
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Wow! Förstår att du blev sugen 🤤
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Dem där är det bra pris på! Kollade på den och ytterligare några exemplar på lustgården för några veckor sedan, riktigt bra.atorlek på dem! :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#1 Jaa riktigt lyste där!
Haha jaa vi skrattade gott åt valet av namn på butiken första gången vi var där. Butiksägarna hade väl fått äta upp lite att dem valt de namnet också ;P
För övrigt så kan jag varmt rekommendera att åka dit om man är nörd som jag! Killarna som har de har vanliga jobb och driver det här mer på fritiden, därav har dem bara öppet torsdagar och söndagar.
Det är en stoor lagerlokal som inte alls ser ut att va en butik men fullproppat med akvarium.
Kanske inte något jätteutbud av Malawiciklider eller ciklider överhuvutaget och andra fiskar som man i vanliga fall ser i butikerna men destå mer udda fiskar som man inte ser i nån annan akvariebutik. Riktiga monsterfiskar finns det gott om…
Har även ett bra utbud av saltvattensfiskar :)
Har även en hel del malar till riktigt bra priser, mycket därför jag besöker dem.
Ägarna är jättetrevliga och har bra kunskaper! Brukar va en hel del folk där.
/Elin
Fick med mig en liten panaque sp. red bruno (som jag vet inte går under Panaque längre men minns inte vad det var bytt till nu igen…)
En riktigt trevlig mal som är riktigt duktig på att äta alger och som syns mycket i akvariet!
Har en som är köpt där sen tidigare i en utav dem andra karen och den har växt på sig riktigt ordentligt! Blir rätt stor så lämpar sig inte till de mindre akvarierna.
Har inte sett just den här malen någon annanstans heller.
/Elin
Ohh jag som brukar gå dit rätt ofta. :) Eftersom att jag bor i Eskilstuna. :P
Det ligger lite udde till och jag visste inte att det ens fans för något år sedan utan fick höra det av en på mammas jobb.
Deras starkaste kort är väl deras monsterfiskar! Som Jörgen! :D
Jörgen är en jätte fisk som har en egen varningskylt om att man inte får stoppa ner fingrar, händer, armar eller ben ^^ Om någon nu skulle få för sig det. :P
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#6 Var där för ungefär 2 veckor sen och såg ingen skymt av "Jörgen".
Varken i det akvariet den brukade va i eller något annat akvarium. Visste inte att den kallades för Jörgen faktiskt, men vet vilken du menar ;)
Undra vart denna Jörgen tagit vägen…
/Elin
Är inte Jörgen kvar :O Måste dit på torsdag och titta! :O
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Näe deras Jörgen har dött frågade när vi var där förut, de hade haft den i 25 år ..
#9 Där ser man…
Misstänkte nästan de.
Edit på #5: Cocchiliodon/Hyposomus sp. 'Paraguay' "Red Bruno" heter malen….
/Elin