Mina Kurvciklider har lekt
Såg nyss att mina Kurvciklider lagt rom. Första gången jag har Kurvciklider så tycker det är spännande att se om de lyckas.
Passar på att slänga in lite frågor med:)
En del av romkornen är vita, vad beror det på?
Hur lång tid tar det innan rommen kläcks?
Om de lyckas få frisimmande yngel måste jag mata med något särskilt eller kan jag smula sönder flingfoder?
Medarbetare på Utekatter iFokus
Åh vad kul med rom! Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor så jag hoppas någon annan här kan komma med råd. Har du någon bild på dina kurvciklider att visa? Jag är intresserad av dem, hur är de att hålla?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ska se om jag kan fixa bild på de sen. Har bara mobilen att fota med så svårt få till några vettiga bilder.
Dessa är som sagt de första jag har men jag tycker de är lätta. Gör inget särskilt, matar med flingfoder bara än så länge. Verkar inte bråka med de andra invånarna heller. De har ett hörn där de lagt rommen de vill ha ifred men inga problem alls.
Jaha kikade till de nu och ser då att all rommen är uppäten… Jaja bara att hoppas på att de får bättre kläm på det nästa gång…
Oj vad tråkigt. Har du några andra fiskar i karet eller är de kurvcikliderna som vart där och käkat?
Haha, vilken luring!