Han´s Akvariehörna
Hej!
Har inte varit aktiv här på jätte läääänge nu, med flytt och en massa annat har det inte funnits så mycket tid över till akvarierna (har dock varit inne och smygläst här ibland och beundrat alla andras fiskar 😃) men nu har jag äntligen fått startat upp mina kar igen och första kullen bettor är redan på väg.
Så istället för att sprida ut mig på flera inlägg härmar jag er andra och gör ett om alla mina akvariegrejer 🙂
Startar med lite bilder…
Nytt Juwel Rio 180 liter, har varit igång i ca. 3 veckor nu, invånare är 5 Otocinclus:

Väldigt fina fiskar och väl inredda akvarier!👍Och ja, du minns rätt - det är en Cocoon 6 du har.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Ser jättefint ut och fina fiskar du har!
Är det torkad hassel du använt i första karet?
Första akvariet är skitsnyggt! Och den första kampfiskhanen var ju så fin!
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Håller med om att första karet är sjukt snyggt!
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Ja det ser ut som trollhassel va? Galet snyggt. Vad är det för sand du har i TS?
Vilka vackra akvarium och fiskar du har! :)
#6 #9 det är ormhassel.
Ormhassel är den med skruvar/lockar och trollhassel är rak. Ormhassel säljs dock som trollhassel i många blomsteraffärer.
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
#10 Ahaa I see. Tack för rättelse :)
Jättefint precis som alla andras inredningar!
Min inredning känns plötsligt väldigt ful.😂
Tack för alla kommentarer 😃
#6, 9, 10: Exakt, torkad ormhassel är det 👍
#9 Det är sandlådesand från Plantagen, ångrar valet något, den är fin och ljus i färgen men dammar MYCKET när man ändrar om (jag är en sån som pillar med växterna stup i kvarten), tror corysarna jag planerar att stoppa i kommer gilla den iof.

#14 Jag ber att få gratulera!😃🎈🎂
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#14 Jag är nybörjare så här kommer en dum fråga för att lära sig mer. Varför frigolit på ytan i karet? :)
#15 man tackar man tackar 😃
#16 Ingen dum fråga :) Kampfiskar bygger skumbon under saker som flyter på ytan (flytväxter i naturen), dessa hjälper till att hålla boet stadigt. I mina odlingskar har jag flytväxter, indian almond leaf och frigolit så får hanen själv välja var han vill bygga.
Bild som visar skumbo (och om man tittar noga små yngelsvansar):
Kul att få se bilderna!
Jag har också pansarmalar, men de snarlika trilineatus (trebands), och de är riktigt fina och roliga!

Glosso?!😮
Har du ett CO2-system?
#23 visst är det, definitivt en av mina favoritfiskar 🙂
#24 Hehe vågat eller hur? Har lyckats bra med bottentäckare förut så vi får se hur det går 😃kanske bara blir små spretiga buskar av det. Har inget CO2 system ännu men det kommer förhoppningsvis nästa vecka.

#25 Jag önskar dig lycka till, må växtkraften vara med dig.👍
Jättefina kar, kampfiskarna var obeskrivligt snygga!
#28 Tackar 😃