Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sjukdomar
Läst 891 ggr
Emel
0

Sjuka fiskar

Hallå!

Hej, nu startar jag en tråd till.. :) Har ett 80l med guppys och platys men sen en tid tillbaka har de dött en efter en och kan inte hitta felet. Kollat alla värden man kan kolla, behandlat med olika mediciner bytt till en lite bättre pump och helsanerat.

Symptomen är att de först ser allmänt hängiga ut sen blir de blekare och dör. Vissa visar ingen symptom alls vad jag kunnat se, vissa har blivit nästan krokiga i slutet. De 5-6 som är kvar är 2 uppenbart sjuka och resten ser helt friska ut. Inga prickar/mögel/svamp eller liknande har jag sett. En klogroda har också dött men vet inte om det var samma anledning.

Vad kan det vara? Och hur behandlar jag isåfall? Eller ska man avliva de som är kvar? Hur isåfall :S

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

emmej62
0

när det rör sig Guppy och Platy låtter det som ett vanligt kull problem som är genetiskt.

är det enbart yngel som fått det? men det kan lika gärna vara bakterieinfektioner

Emel
0

Det är fiskar från olika linjer. Och bara vuxna fiskar.

Ja bakterieinfektion men går det att lösa? hur? Kanske inte ens lönt att försöka bota?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram