En fjäril borta...
Efter att ha lagt sin andra omgång rom gick det fort. Några dagar senare var fjärilsciklidhonan avtrubbad och inom 24 timmar låg hon på botten. :( Inga synliga fel men hennes hane som hon kom med hade ganska säkert Hål i huvudet och togs bort efter sex dagar hos oss. Nu vilar hon så här, tack vare mina två små killar, som ansträngde sig i trädgården. Sista jordgubbsblommorna för året.
Vad fint att du begraver dina fiskar:) Det gör jag med:)
Anledningen att dina fjärilar dog är att det är en väldigt sönderavlad art så som guppys. Fiskar blir tyvärr avlade och korsade för utséendets skull
Bättre att föda upp starkare yngel:)
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3
Jag har köpt Bolivianska fjärilar men tyvärr inte lika fina i färgen men dom verkar va tåliga. Ser ut som ett gäng små abborrar.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Jag kommer nog att söka ett bra hem till hanen som är kvar och satsa på något annat. Fick tips av Zoopets "fjärilsexpert" Mats att inte ha fjärilar annat än i stora kar med fyra fem par i, så de kan vila mellan leken. Kakaduaciklid är i så fall bättre än fjärilar, om man vill ha en färggrann lugn dvärgciklid, tydligen.
Ja, det stämmer bra med Kakaduaciklid och MagArne har stor erfarenhet av dem och du kan läsa hans tråd här:
http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/517ad053ce12c47f7e00105a-projekt-nano-magarne?discussions-2