Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 559 ggr
Toxics
0

Ynglar inte ?, eller?

Ja, jag har läst och läst om dessa små räkor men jag har nog inte fått ihop allt, det står att de kan ha mellan 20-30 ägg i 20-30 dygn, men det står inte om dom lägger romen på något bra ställe och sedan kläcks de eller om de kläcks direkt?

Hur vet man om de har ömsat skal? Äts inte det upp eller liknande? 

tacksam för svar!

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

LajvKrattan
0

Äggen läggs inte någonstans, de kläcks "ur honan". Om de har ömsat skal gömmer de sig för att härda i några timmar. Skalen äts upp för att tillgodogöra sig viktiga näringsämnen. 👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Toxics
0

Okej Så hur vet man om de har ömsat skal?:)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

LajvKrattan
0

Du ser ett ömsat skal som ligger någonstans i karet. De är ju inte osynliga! 😃Om de ömsat skal kommer de också, som jag sa, gömma sig ett tag. Jag är osäker på om de ser annorlunda ut på något sätt. 🤔

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!