Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1889 ggr
Toxics
0

Ancistrus som bråkar?

Ja, jag har upptäck att mammas malar bråkar, tror jag .

Det var dom som jag skrev i en annan tråd om att de har blivit bleka. 
Dom sitter nära varandra, och så soänner den ena upp fenorna och de ser ut som att de "vibrerar". Typ som är marsvin hackar tänder. 
Sen attackerar de varandra. 
Fast det är bara den ena som sträcker ut fenorna, den andra har dom ihopfällda. 
Tänkte om de är två hanar som visar revir eller så, för de är inte så stora ännu, de är ca 3,5 cm. Så jag har ingen aning om det är två hanar eller två honor eller en av varje. 

Men vad gör man åt den saken? 
Säljer man den ena oc köper en ny så det blir en av varje kön eller får dom göra upp själva?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

-Cissi-
0

Det är normalt att dom gör så när dom är små och även när dom är vuxna, fast när dom är vuxna kan det gå mer hett till och beroende på kön. Jag skulle inte göra nått åt det utan låta dom vara tills dom börjar bli könsmogna/ser kön och om det är två pojkar då kan ni ju sälja den ena. :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Toxics
0

1# Okej! Tack för svaret! Då gör jag så =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~