Ser den gula till höger även gravid ut?
Har hon gått med hanar är hon troligtvis dräktig, ja. :) På första bilden syns det tydligt att hon är dräktig enligt mig.
Kan du se när hon får ungar eller är det långt kvar?
Det kan inte jag se, hoppas nån kunnig svarar :) men det dröjer nog inte länge.
Ok, tack nedåt :) jag är ju lite nybörjare här (LITE hehe…) men jag vill så Järna ha yngel snart
Alla fiskar söker efter bra platser att släppa sina yngel och i ditt fall (platy) så det är viktigt att du har t ex mycket flytväxter så hon kan känna sig trygg att släppa dem annars kan hon gå lite längre med sina yngel.
Jag tycker din Platy inte är så jättetjock så det är svårt att säga på rak arm när hon gör det. Om du skaffar en yngelkasse redan nu så ha gärna lite gröna växter där också så hon kommer trivas där med. Nu menar jag inte att du ska släppa henne i kassen direkt utan kolla på henne noga och titta efter en vit prick vid analen och då är det dags för henne att få yngel.
Själv har jag rikligt med flytväxter och använder inte yngelkasse utan låter det hela gå naturligt och det har funkat bra även om jag inte får 50 st på en gång utan t ex 10 st som överlever så är jag mer än nöjd.
Ok. Tack för svaret.
Hon ser mycket större ut nu 😉
Som jag skrev tidigare så ska du hålla ögonen på den 'vita pricken' vid analen och då kan du föra över henne till yngelkassen som du har lite växter i. 🙂
på första bilden så såg jag några yngel i honan så du kommer att få yngel. men jag vet inte direkt när dom kommer
Hon har typ ett litet vitt "lock" eller nåt sånt. Är det det ni menar?
Det kan vara det så flytta över henne till kassen med lite en massa javamossa eller hornsäv och se om hon är villig att släppa sina yngel!
Lycka till! 🙂
Okej. Tack :)
Grattis till bebisarna! =)
Tråkigt med din guppy…
Tack!
Gratulerar till bebisarna, men jag beklagar tråkigheten med din guppy🌺
*vila i frid*
Tycker du att det är dags så kan du flytta över henne =)
Verkar hon tjock? För snart så har jag väl hela yngelburen full av olika kullar…
Jag tycker inte att hon ser ut att ska ha smått på ett bra tag. Den första bilden i inlägg #0 ser ut att föda när som helst, men den senare verkar vara i vecka 2 bara.
Tänkte precis säga som dynamitella. Tycker inte den är på väg att föda just nu.
Varför har den då en lien vit gjrej vid analen?
Varför inte? Det är normalt. Inget konstigt alls.
När de är redo att släppa yngelna brukar den bli lite mer framträdande, men det är inget 100%-igt tecken på att hon ska föda.
Gå på tjockheten istället.
#27 Prova gärna henne i yngelkaret och se om hon släpper om du tycker det är dags. Kanske har jag fel?