Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 853 ggr
Taggeman
4

Tillökning i akvariet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu efter semestern ser jag en liten nykomling i akvariet. Det är en liten (Sewellia lineolata) Leverett´s grönling som har klarat sig i familje akvariet. Den är ca 1,5-2 cm stor nu. 🙂Den har en liten Platy som gärna simmar bredvid o kollar läget. 

Det står att dom här fiskarna inte ska ha allt för varm vatten 19-23 gr men mitt akvarium har haft ca 28 gr hela tiden men det är en bra vatten cirkulation i burken med bra syresättning, PH har legat neutralt ca7.   Skickar med en bild på den med sin kompis.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
0

Akvariet har blivit en djungel nu efter sommaren växterna växer så det knakar. Det är inte lätt att se alla fiskarna nu, men jag såg ett litet yngel till som hade klarat sig så nu är det 2 st. sewellia yngel förutom dom 4 vuxna föräldrarna. 🙂

[Evisen]
0

Vad roligt:). Kanske det finns fler som gömmer sig i växterna. Hur vanligt är det att man får yngel på den där fisken? Lättodlad/svårodlad?

inthegame
0

Åhh, vad söt! Såg sånna i djuraffären och funderar på attköpa en eller två för att få bukt på grönalgerna, men har ingen aning hur stortakvarium de behöver. Någon som vet?

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

Taggeman
0

Dom här fiskarna bör va mimst en 4 st för att trivas o tjivas.100l behöver dom.

inthegame
0

Okej, mitt är bara 54 så jag får leta vidare;) Tack:)

[Seaside]
1

Om man har ett mindre akvarium och behöver alg-städ-hjälp kan jag varmt rekommendera Amanoräkor. Jag skaffade sådana till mitt 60-litersakvarium och efter ca 3 veckor var ALLA trådalger borta. Akvariet har nog aldrig varit sååå rent som efter deras framfart! 😃

inthegame
0

Okej, tack! Pris på dem?

[Seaside]
0

#7 Jag köpte mina genom http://www.redbee.se/ och fick dem hemskickade. Affärerna tar lite mer för sina Amanos

inthegame
2

Fixar de grönalger också.? Finns det kågon fisk somäter räkor. Amanoräkor är såå söta!!!!

Taggeman
0

#2  Jag fann en lista hur lätt/svårodlade dom är.

http://www.sarfakvarist.se/     (78 Sewellia lineolata Asien G 7 )

Det är tydligen guld o 7 poäng för den här fisken men jag tror den är mer lättodlad eftersom man inte behöver trixa med vattenkvaliten med lågt pH m.m.  Jag har bara sett dom här 2 än så länge men man kan ju hoppas det blir fler för det är en rolig trivsam fisk att ha i akvariet.🙂