Hur gör ni? (köpa fisk)
Hur gör ni när ni ska köpa nya fiskar, kollar ni upp hemma vad för sorter ni vill ha eller bestämmer ni er i butiken?
MVH Erika :)
Jag kollar i butiken först och sedan läser hemma. När jag veta att dom passar mitt akvarium så åker jag och köptes dom.
Jag köper inte från butiker, inte längre, bara Clownkillis som är beställda. 😛
- Emil
Antingen så kollar jag i butiken och läser om den hemma eller så kollar jag efter fiskar hemma och letar upp dem i olika butiker :)
Jag kollar på nätet vad som kan passa efter att jag bestämt mig för vilken sorts fisk jag vill ha. Sen kollar jag om det finns någon som säljer som privatperson och hittar jag ingen så kollar jag i olika butiker.
Mvh Linn
Efter som att jag jobbar i djuraffär är det ju inte så svårt så jag beställer bara hem de jag vill ha ;)
Jag bestämmer mig hemma och beställer sen från butiken/går ner och köper vad de har.
Men i regel köper jag alltid av privatpersoner. Man får igen det sen när fiskarna förblir friska.
Köper av privatpersoner/beställer via nätet.
Jag brukar (eller brukade mer förr) köpa på impuls sålänge jag vet eller känner mig säker på att det kommer att gå bra. :P
Nu till hösten ska jag göra om mitt 250l kar till ett Asien utan pump med betta channoides, betta brownorum, pygme (möjligen honungs) Gurami, chokladgurami, galaxy rasborer, trådregnbågsfiskar, några amano och några snäckor och då ska det inte bli några impuls historier. :P
Jag impulsköper om jag tror att jag har förutsättningarna att ta hand om det.
Jag läser iofs på väldigt mycket, så det innebär att det blir sjukt många planerade inköp också..
Alltså.. Jag köper saker hela jävla tiden.
..Kanske blir det billigare att fortsätta att vara akvarist, än att försöka betala sig frisk med terapi-pengar..