Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 3083 ggr
Hell
0

Pygmégurami (Trichopsis pumila)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft mina guramis i någon vecka nu och de har växt massor. Det är en som inte äter ordentligt så jag hoppas att den klarar sig. De övriga fem är pigga, bråkar lite med varandra och kråmar sig. Ska bli riktigt kul att följa dom. Mina första guramis! De ser ganska oansenliga ut på bild men de lyser verkligen. :)

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Hell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på akvariet, 140l.

[Jens]
0

Fint inrett akvarium!

sallad
0

#1 fint akvarium, perfekt för guramis! Låter dina? Jag har iof knorrguramis men pygmeér kanske också låter, dom är ju från samma släkte. :p Mina knorrar dag som natt, det är ett häftigt ljud…

-Rasmus 🌈

Hell
0

#3 Vad menar du med "knorrgurami"? :) Trodde dessa var det, samt t. schalleri och …någon mer jag inte minns ;)

Har inte hört mina knorra än, men de ska göra det! Iom att de har börjat bråka lite sinsimellan tänker jag att det kanske händer snart. Hoppas på yngel så hoppas verkligen att akvariet passar dom! :)

sallad
0

#4 Där jag köpte mina fanns knorrgurami och pygmeér, men ah, djurbutiker och deras namn. :s Jag höll precis på att somna en natt när dom började, gud vad rädd jag blev, fast nu är man van. :)

-Rasmus 🌈

Hell
0

t. pumila brukar man kunna se som "korrgurami" och t. schalleri som "falsk knorrgurami"…fast båda knorrar. :P Jättekonstigt.

Haha ja, jag är jättenyfiken för jag har ju bara hört ljudet från youtube videos! Hoppas att de ska komma igång snart. :) Annars får jag sitta uppe mitt i natten och lyssna. ;)

Fick du lek på dina? :)

sallad
0

#6 Inte än iallafall, dom knorrar och låter jämt. Jag får vänta och se. :)

-Rasmus 🌈