Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
Läst 1307 ggr
mio_AH
0

(K) 20/5 Ansistrus

Söker ansistrus gärna könsmogna men det spelar ingen stor roll. :)

Jag finns i Blekinge så om jag ska hämta så får det finnas här runt men om du bor här eller ska hit någon dag och har ansistrus som ska säljas så hör gärna av er här eller i pm. :)

Nwmo
3

Hur stort akvarium har du?

- Emil

mio_AH
1

Det ena är på 222 liter och det andra på 60 liter:)

Nwmo
2

Okej, du borde inte ha några i 60litern. Men, 222 låter ju finfint :)

- Emil

[dynamitella]
7

Det berör inte oss. Vi behöver inte förhöra folk såhär :)

Sweetbebban
0

Söker du hona eller hane? För har två hanar tydligen, har märkt det nu när dom så smått börjar bli könsmogna då dom fått början till skägg och tetas lite smått med varandra. Så den ena av dom skulle jag nog behöva bli av med så småningom men får se:) Letar efter en könsmogen albino hona just nu nämligen och har kankse en på gång, så när jag fixat med det så kan jag säga till;)

mio_AH
0

#5 Ja det skulle vara intressant, får väl hoppas att du hittar en albino hon då :P

#3 Någon idé vad man kan ha för mal i 60-liters?

Nwmo
1
mio_AH
0

#7 Det var ju kanske Något att skaffa, vet du vad de bruka ligga på prismässigt? :)

Nwmo
1

#8 Beror på, i min närmaste så ligger de på 39/st eller 99/3st :)

- Emil

[dynamitella]
1

Och här kostar dem 24;- styck (Landskrona).

Ge inte mer än 40 kronor i alla fall.

Sweetbebban
0

Ja ottosar:) Dom är så söta, har satt igång ett 60 L nu jag med till mina yngel som växer så rysligt fort:D Och där skulle jag nog behöva ha lite städhjälp, skulle dom funka med yngel? Även nyfödda yngel då?

mio_AH
0

#10 haha okej då känns det som att djuraffären här kommer ta typ 49-59 kr för dom för den affären är väääldigt dyr, känns nästan ibland som dom är dyrast i sverige…:(

Nwmo
0

Ja, de är algätare, alltså äter de inte kött! :) Jag har mina med yngel xD

- Emil

Sweetbebban
0

Hehhe okej:) Då ska jag nog införskaffa sådana, läste att dom ville vara ett stim men räcker det med typ 2 stycken i 60l eller ska jag ha fler?:p

Nwmo
0

Helst 3+ :)

- Emil

Sweetbebban
0

Oki blir nog 3 stycken då:)

[dynamitella]
0

Nwmo.

De äter kött också. De är omnivorer, inte herbivorer. Faktum är att de lätt svälter ihjäl på en kost som bara står av alger. Artemia rekommenderas :)

Sweetbebban
0

Okej men kan man ha dom med yngel endå?

[dynamitella]
0

Ja, de anses vara räk&yngelsäkra :) Trevliga små fiskar.

(Självfallet rekommenderas det inte att släppa ner 10 ottosar bland en kull helt nyfödda tetrayngel eller obevakad rom. Men ja, de är säkra).

Sweetbebban
0

Okej, tack för svaret:) Men kan dom få typ gurka eller något och alger och klarar sej på det eller behöver dom artemia med? Och kan man då ge annan artemia än färsk?

[dynamitella]
0

De klarar sig på "vad du ger dem", men inte på algerna i akvariet :) De behöver exempelvis såna här: http://www.swelluk.com/img/shop/original/tetra-tabimin.jpg

De är både köttiga och har alger, så det är lagom basfoder. 

Artemian jag tänkte på är fryst, vuxen artemia :) Jag tror inte att de skulle kunna fånga levande eller få i sig nykläckt. Så det är smidigast och smartast med vanlig, fryst artemia.

Alla andra fiskar jag haft älskar artemia också. Snäckor, malar och räkor lika så :)

Nwmo
0

De behöver INTE kött, de behöver vegetabliskt-foder. Inga malar klarar sig på bara alger :P

- Emil

Sweetbebban
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aha okej tack då vet jag:) Jag har sådana här som på bilden till mina malar skulle det funka?:) Ursäkta dålig bild

[dynamitella]
0

Ja, det fungerar utmärkt :)

Nwmo
0

Jag brukar ge mina algtabletter, och vegetabliska tabletter! :)

- Emil

Sweetbebban
0

Okej tack för tips:)

mio_AH
0

puttar upp lite då den har hamnat väldigt långt ned. :)

Sweetbebban
0

Ska till djuraffären på fredag o då ska jag kolla lite och så, så jag kan säga till på fredag om jag ska sälja min ena hane:)

mio_AH
0

#28 Okej hör gärna av dig. Var är det du köper för någonstans? I karlshamn eller finns det någon i ronneby? Jag vet att det finns stora albino honor här i karlshamn fast de kostar 150 kr st. :)

Sweetbebban
0

Japp säger till:) Handlar i kallige, så nära o bra! Jag tror jag såg några honor sist jag var där men får se:)

mio_AH
0

putt…