Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlevandefödare
Läst 13934 ggr
Iller1905
7

Fiskar som passar Guppy

Nu har jag rätt så många guppys men har tänkt att ha något annat också… Alla förslag är välkomna men fiskarna vill jag inte ska bita stjärtar eller vara aggressiva. Gärna fiskar som lever länge!

Krille12
1

Platys, svärdbärare och mollys fungerar bra med guppys. Sen kan du också ha något stim av tetror, neontetror till exempel.

Medarbetare på Vetenskap.

farido13
2

du kan ha Fjärilsciklid, Ancistrus, siamisk algätare, kopparbarb, pakistansbotia, Praktbotia. Du kan också ha en Kampfisk hane men Kampfisk hanar tycker inte om fiskar med stora fenor. Jag har min Kampfisk hane med andra fiskar och han gör ingeting mot dom.

-Cissi-
0

i regel ska man inte sätta i hopp guppys med kampis hanar det slutar allt för ofta dåligt.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Twili
0

jag skulle inte sätta Guppy med zebrafiskar/danios, våra snappade sönder våra guppykillars fenor. vad vi läste så är de kända fenbitare.

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

idaaforsling
0

Tänk bara på att fiskar som t.ex Praktbotia krävs ett stort akvarium. Det är lättare att föreslå fiskar om du berättar hur stort kar du har :)

Iller1905
0

Tack för alla svar :)

Men jag hade faktiskt botier (yoyo-botia) för ett tag sen och dem bet sönder ryggfenorna och stjärtarna… Men jag skaffade Fyra sorters pansarmalar igår .  Dem är så vackra och roliga!

niklassandgren
0

Du kan tex ha Körsbärsräkor! de är jätte fina!!!

// Niklas Sandgren

125 l växtkar

35 l blandat :)

katrin.halvarsson
0

Pansarmalar, mindre arter. Sewellia är jättetrevliga o vackra.

Iller1905
0

Jag skaffade en Sewellia igår från bromma zoo, men mitt vatten var för varmt (Eller något?) så den dog idag :( Tyckte dem var så fina! Vi tömde en massa vatten som vi bytte mot kallt och så sänkte vi temperaturen, men inget hjälpte…. :(( Så jag köper nog en vanlig mal som gillar lite varmare vatten….

Iller1905
0

Är dem lättskötta? (Sewellia)

farido13
0

du kan ha Gurami, pakistansbotia, kopparbarb och segelfensmolly.

[Erik_92]
0

Praktbotior kan vara fenbitare och min vuxne filur skulle lätt kunna sluka en Guppy om han fick för sig. Skulle inte rekommendera dessa.

Nwmo
0

Farido. Man kan inte alls ha en kampfisk-hane med guppys, den kommer att mörda dem eller, så byter han "bara" av fenorna..

- Emil

farido13
1

det sa jag inte

jag sa Gurami pakistansbotia kopparbarb och segelfensmolly

Nwmo
0

Jo, #2..

- Emil

farido13
0

jaha det hade jag glömt men jag skrev att dom inte gillar fiskar med stora fenor. Men ok.

lelli
0

sewellia ska ha kallare vatten än Guppy, annars så kan de som sagt dö. jag har några som går ihop med slöjstjärtar och garra rufa. de är inga problem med dem, de är väldigt söta att se på och simmar roligt på botten, leker med varandra och far runt.

[dynamitella]
0

Jag kan varmt rekommendera små rasboror och platys. Däremot inte svärdbärare. Jag har tyvärr bara stött på elaka små jäklar till svärdbärare som gärna biter i stjärtar :)

Iller1905
0

Kan man ha Guppy och Sewellia? Då jag skaffat en ny…. Behöver akut svar!

Nwmo
0

#18 Jag har 3st "snälla" svärdbärare, de håller sig för det mesta ensamma :)

- Emil